Renault Laguna: PK6 bak olie niveau?

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dci

Hallo kan iemand mij vertellen wat het olie nivau zou moeten zijn op de peilstok? volgens mij zit er teveel in resultaat koppeling slipt soms als hij lekker warm word.
Verloor eerst olie langs de schakel hevel 2x toevoeging erbij gedaan en de bak ververst meerdere keeren maar nu weet ik niet meer welk nivau ik moet aanhouden.
Dacht van A maar beter even vragen. De dealer Droogtrop wil het niet vertellen Hoezo klantvriendelijk?
Alvast dank voor de hulp.

jack.klerk

Geplaatst door jack.klerk (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

R_Bakker (0) PRO, 12 jaar geleden

Er is een speciale peilstok voor met maten de KM6400

Gr Ron

jack.klerk (0), 12 jaar geleden

Die peilstok heb ik maar dan kan je kiezen nivau A B C en welke is het nu?
Kan ook de bak weer verversen kroon oil schrijft 2,2 liter voor en dan peilen en kijken welk nivau de peilstok aangeeft maar dat vond ik een beetje onzin.
Koppeling zit er pas 60000km in en ben geen pedaal ridder.

R_Bakker (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij een pk6 vivaro moet je C op het peilstok gebruiken.

Gr Ron

jack.klerk (0), 12 jaar geleden

Oke het is dan wel geen vivaro maar een laguna maar de bakken zijn hetzelfde.
En C is iets meer als A niet veel en moeilijk te pijlen.
Dacht dat ik ergens had gelezen dat het niveau verlaagd was naar 1,6l om bovestaande problemen te voorkomen.
Maar kan het nergens meer terug vinden.

alvast bedankt gr jack

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.