Citroën C2: inhouden bij 4000 toeren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v VTR (TU5JP4)

Vandaag is hier een c2 VTR (met senso drive bak) binnengekomen met het volgende probleem; bij ongeveer 4000 toeren begint de auto te schokken/ inhouden. Dit gebeurt bij constante snelheid, niet bij optrekken. Als je tijdens het schokken volgas geeft trekt de auto wel goed op. Klant kwam met het probleem omdat de auto bij 120 km/u ongeveer 4000 toeren loopt.
Twee andere garages hebben al de bougies vervangen, waarna het probleem volgens de klant even weg was.
Geen enkele storing in mmg, viergaswaardes onbelast bij 4000 toeren (hoort dan ook onregelmatg ploffen in de uitlaat): Co% 0,2 (na de kat), lambda net boven 1, Hc 0.
Voor de zekerheid het bobineblok uitgewisseld met een nieuwe, maar geen verbetering.
Motor loopt stationair mooi rond.

Iemand enig idee? ik hoor het graag, morgen ga ik er weer verder mee.
Tevens heb ik nog nooit een auto gehad met Hc op nul, vind ik ook apart. Heeft de auto dan een super verbranding, of loopt ie te arm?

Groeten Erik

02erik02

Geplaatst door 02erik02 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 11 jaar geleden

te arm is zeker een mogelijkheid, als medevalse lucht. reageert de motor op remmenreiniger ?

hoe zijn je feultrims? zowel short als long?

TiborKorzelius (0) PRO, 11 jaar geleden

Een soortgelijke storing meegemaakt [inhouden rond 4000 toeren, niet altijd!] met een Xsara 1.6 16v. Alles nagelopen niets gevonden. Een paar maanden later stopte de wagen ermee en bleek dat de bevestiging van de brandstofleiding met het brandstoffilter [kliksysteem] niet goed gemonteerd was. Na het goed monteren ervan heeft de wagen nooit meer ingehouden.

De W (0) PRO, 11 jaar geleden

zelfde probleem gehad op c3 1.4
gasklep defekt; geen storingen te vinden , na vervangen gasklep klachten weg, deze wagen had het wel altijd bij het rijden en was een haperend gevoeld op constante toerental

firmin (0) PRO, 11 jaar geleden

Er bestaat een infoRapid nota van dit type 1.6 motor bij PSA die vermeld dat de inlaatcollector (zwarte kunsstof) kan scheuren,(niet te zien indien je hem niet demonteert) ook bij een picasso met dit blok reeds tegen gekomen. succes

02erik02 (0) PRO, 10 jaar geleden

Excuses voor de late reactie, Wij hebben bij deze wagen de gasklep vervangen en hiermee is het probleem niet meer terug geweest.

Bedankt voor de reacties,

Erik

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.