Opel Corsa: Help mijn koppeling doet raar

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Hoi iedereen,

Sinds een paar dagen doet de koppeling van mijn auto soms raar, het probleem is dat als ik tijdens het rijden maar soms ook voor een stoplicht de koppeling pedaal intrap deze dan probeert gas te geven, zo een soort geluid komt dan uit de motor. Auto wil niet vooruit ofzo verder geen rare dingen te zien en te ruiken. Het gebeurt niet elke dag maar soms wel, een vriend van me heeft wat verstand van auto’s en hij zei iets over een drukgroep ringetje dat niet meer werkt ofzo en daardoor de auto lucht bij de koppelingsplat krijgt, maar ja hij is ook een amateur op dit gebied. Wie kan hier wat me? Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.

Ps mijn auto schakelt verder goed. alleen af en toe wil die wel eens afslaan als ik voor een stoplicht sta misschien dat dit iets daarmee te maken heeft, ik weet het niet

Leo007

Geplaatst door Leo007 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

afschrijving? (0), 11 jaar geleden

Hallo leo,
De bediening van de koppeling werkt vanaf het pedaal met een kabel, ook het gas wordt met een kabel bediend. Kan het zijn dat, wanneer je de koppeling intrapt, de gaskabel daardoor bewogen wordt?

Groet,
Harry

Leo007 (0), 10 jaar geleden

Ik heb hiermee leren leven, soms hoor en voel ik het nog maar het is volgens mij geen probleem want ales doet het gewoon

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.