Toyota Picnic: benzineverlies bij voltanken

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Hallo,

Bij het aftanken (van een volle tank) gooit de auto het laatste beetje (dus na het automatisch afslaan van de pomp) benzine er aan de onderzijde uit...jammer toch. Is me nog niet eerder opgevallen maar de laatste tijd wel, blijft er soms een klepje in de ontluchting hangen of ???? Bij het niet helemaal volgooien van de tank is er niks aan de hand en is er geen benzine verlies.

Hendrik17

Geplaatst door Hendrik17 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Picnic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

lijkt me dat er een slangentje boven op de tank lekt dus misschien dat je en gat onder de bank hebt waar je misschien door kan kijken anders moet de tank er onder van daan maar zorg wel dat hij dan bijna leeg is.

groetjes jan.

Hendrik17 (0), 11 jaar geleden

Hallo jan,

Bedankt voor je reactie; heb een 6 pers. dus geen bank. Onder welke stoel zou dat slangetje zichtbaar moeten zijn? Is dat een ontluchtingsslangetje?
Uit je antwoord maak ik op dat dit probleem uniek is bij Toyota.

Groet, Hendrik

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

nou ik weet niet of er een opening zit maar je zult gewoon onder de stoel moeten kijken dus bekleding omhoog.
tenminste als hij dat heeft.
maar als er een opening is moet je daar wel normaal bij kunnen maar ik heb geen ervaring met jou wagen .

groetjes jan.

Hendrik17 (0), 11 jaar geleden

Na zoeken de boosdoener gevonden....het blijkt dat de metalen benzinetoevoer- en ontluchtingspijp zijn doorgeroest! Deze zitten achter een kunststofdeksel in de wielkast en daar gaat zand, water en pekel in zitten ...na 10 jaar is dit een gatenkaas geworden. Bij navraag bij de dealer blijkt dit een veel voorkomend euvel te zijn!
De nieuwe zullen we dus maar goed tectyleren....:-)

jan T (5) PRO, 11 jaar geleden

nou dat valt me tegen van een toyota had ik niet verwacht al weet ook wel dat het niet de kwalitiet van vroeger meer is.

groetjes jan.

Hendrik17 (0), 9 jaar geleden

Heb zelf de oplossing al gevonden; zie mijn reactie van 9 oktober 2009.......topic sluiten a.u.b.

Hendrik17 (0), 9 jaar geleden

sorry moet 4 mei 2012 zijn natuurlijk...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.