Renault Twingo: motor loopt niet

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: d7fa8

Na een schade geval,is deze auto weer zover dat hij zou moeten lopen,maar dat doet hij niet,de airbags lagen er uit,maar inmiddels is dat weer in orde,als ik mijn contact aanzet,blijft aan,het rode lampje van de stuur bekrachtiging en ook de oranje lampjes,van abs en waarschuwings lampje service,ik krijg geen spanning op de bobine en ook niet op de injectors.
mischien dat iemand hier iets over zou willen vertellen,dat zou zeer welkom zijn.

Ub 40

Geplaatst door Ub 40 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

dodgedriver0 (0), 11 jaar geleden

Hallo,
is de bots-schakelaar misschien geactiveerd.Deze zit in de omgeving van de batterij.Is normaal een rode gummi knop,deze kan men indrukken.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

deze schakelt enkel de benzine pomp uit, voor de rest niets, misschien bdp sensor?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is de rekeneenheid vervangen van de airbags?
Want daar zit de crash schakelaar in verwerkt.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Er zit naar mijn mening geen bots schakelaar in en de airbag module is gereset,ja de bdp sensor,lijkt mij toevallig na een aanrijding ineens ook de bdp sensor stuk,maar deze zal ik controleren.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Wanneer er airbag afgaan kan men deze niet resetten moet men altijd vervangen.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

de bdp sensor is goed,hij is wel vuil en de nokken op het vliegwiel zijn wel verroest,die zal ik ook schoon borstelen maar klein kansje,dat dat invloed heeft.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

maar kan de airbagmodule dan als het lampje uitgaat,de ontsteking en de injectors blokkeren?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De rekeneenheid inspuiting wordt niet vrij gegeven op dat moment.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor alle adviezen,ik ga nu eerst mij bezinnen op wat ik ga doen,ik heb namelijk alle tijd met de auto.

Heino4267 (200), 11 jaar geleden

Ik gok: de prijs opvragen van een werkende (nieuw, sloop) airbag rekeneenheid?

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Ja Hein, daar heb je wel gelijk in,maar er zijn er niet zo veel.

Hans4040 (295) PRO, 11 jaar geleden

[b]Door moderator verplaatst[/b]
Heb inmiddels een crasvrije sensor geplaatst,maar nog steeds geen vooruitgang,denk dat ik hem volgende week maar naar een garage sleept en hem uit laat lezen.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Nou heb ik te vroeg een bericht geplaatst,want ik kon bij die man een crasmodule kopen ,toen heb ik gevraagd, is het toch wel een crasvrije?
dat was niet het geval,dus als ik twee keer zoveel zou betalen had ik een crasvrije,dat gedaan en deze geplaatst,maar zoals gezegd geen resultaat,heb die man weer gebeld en nu blijkt dat hij onder crasvrij verstaat, gerepareerd,mischien dat ik dan fout zit,maar ja ik ga verder zoeken.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Moet wel geconfigureerd worden.

abc (0) PRO, 11 jaar geleden

storingen wissen in de inspuitcomputer deze staat geblokkeerd doordat de airbag is geactiveerd.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Ik heb inderdaad de storingen, laten wissen en hij loopt nu als een zonnetje, er zijn nog wel wat andere dingetjes,maar dat vind ik wel.
Bedankt mensen voor jullie adviezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.