Fiat Stilo: linker koplamp fiat stilo heeft te korte levensduur

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Sinds we de Stilo hebben ( ca. acht jaar ) heb ik vooral de linker koplamp ongeveer om het half jaar moeten vervangen. Dit is vooralop deze plek een behoorlijke "k" klus, aangezien eigenlijk eerst de accuuitgebouwd moet wordenom er bij te kunnen. ik heb zelfs de stekkerunit al moeten vervangen omdat die verbrandt was. Krijg dus het gevoel dat de peer veel te heet wordt.
Ook zorgen we er voor te starten met de koplampen uit om een fluctuatie in de voltage te voorkomen. Dit heeeft de levensduur wel iets verlengt, maar langer dan een jaar gaat ie nog steeds niet mee.
Wat is hier het probleem? Waar moet ik de oplossing zoeken?

elmer t

Geplaatst door elmer t (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Peter Schouten (0), 11 jaar geleden

Die stekkerunit was waarschijnlijk verbrand omdat hij slecht contact maakte, dat levert namelijk een overgangsweerstand op en dat zorgt weer voor hitte. Had je er een nieuwe stekkerunit op gezet of was dat een exemplaar van een donorauto (zoja dan misshien ook gaar)?

suc6

elmer t (0), 11 jaar geleden

Dat slecht contact was waarschijnlijk het gevolg van te vaak los trekken en er op prikken. Heb ze inmiddels vervangen. Maar dat lost nog steeds de korte levensduur van de peer zelf niet op. Maar dank voor je antwoord.

liebherr-machinist (0), 11 jaar geleden

Waar haal jij je lampen, zelf heb ik een keer goedkope lampen gehaald bij de jawel aktion. NOOIT doen in een half jaar tijd twee lampen gekost, ik bedoel hiermee te zeggen stop er wel kwaliteit in ander blijv je bezig.

elmer t (0), 11 jaar geleden

Ja ook een goed punt. Eerst dus bij de Halfords, maar nu dus niet meer. Haal ze nu bij een goede auto materialen zaak, en die adviseerde mij Philips lampen (koop Hollandsche waar, dan helpen we elkaar). Nog een advies was om bijde lampen tegelijk te vervangen. Maar nog steeds vind ik het raar dat bij de linker koplamp de bovenste contactlip, met de bruine draad er aan, zo heet wordt dat deze blauw kleurt. Rechter lamp heeft daar geen last van. ??????

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

dan zit er toch een overgangsweerstand in vervang de stekker maar eens (controleer de verbindingen)

elmer t (0), 10 jaar geleden

De oplossing:
Nu ruim een jaar nadat ik twee nieuwe peertjes van een kwalitatief goed merk in bijde koplampen gezet heb, er voor gezorgt heb dat de stekkers goed contact maken en vooral, heel belangrijk, de lampen altijd voor het starten en uitzetten van de motor uit heb, om voltage schommelingen te voorkomen, zijn de peertjes nog steeds heel! Dit is een record. Maar ik moet wel toegeven dat er inmiddels niet orginele ventilatie gaten in de koplamp huizen zitten om opbouw van warmte te voorkomen. Dus het vervangen van een peertje in je koplampen is een veel secuurder klusje dan vroeger.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.