Renault Scenic: Lambdasonde

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Beste mensen,

Afgelopen week ging mijn luchtverontreinigingslampje branden. Net verhuisd naar andere plaats een nieuwe betrouwbare bovag garage opgezocht. Ze hebben mij keurig geholpen, wat dat betreft prima en heel tevreden. Nu ontving ik de nota, daar schrok van het aantal werkuren 2 uur en 55 minuten. Zij rekenen voor uitlezen/resetten een apart vast tarief van 20 (excl. BTW).

Het lijken mij erg veel uren of is het redelijk? M.a.w. hoe snel kan je dit vervangen als het meezit? En als het tegenzit? Als het redelijk betaal ik het met plezier.

Groet, Lemmel

lemmel

Geplaatst door lemmel (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is goedkoop wij zitten net iets hoger voor het uitlezen en resetten.

Wat hebben ze dan vervangen?

lemmel (0), 11 jaar geleden

Dank voor je reactie. De lambdasonde is vervangen. Het leek mij veel tijd. Bijna 3 uur voor alleen vervangen van dit onderdeel.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Als het de voorste lambda sonde is moet er het een en ander gedemonteerd worden om erbij te komen.
Paravaan, gasklephuis,luchtfilterhuis.
Die dingen willen graag vast bakken voor in het spruitstuk waardoor ze er moeilijk uitgaan.
Dan nog diagnose stellen.

lemmel (0), 11 jaar geleden

Beste Ramjod,

Ik heb de garaghouder inmiddels gesproken. Ook deze kwestie werd weer keurig opgepakt. Hij gaf aan dat het inderdaad tegenzat qua werk. Heeft ter compensatie 15 % korting gegeven op het uurtarief wat weer wat tientjes scheelde. Ik ben tevreden en hij heeft er een klant bij.

Vanzelfsprekend wil ik je danken voor alle input, ik ben er blij mee.

Vriendelijke groet, Lemmel

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Graag gedaan.

Gr Ramjod.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.