Renault Clio: Loopt op 2 a 3 cilinders stationair

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 8v mpi

Hallo Allemaal,

Ik heb hier een renault clio staan met het probleem dat hij stationair maar op 2 a 3 cilinders loopt.
Zo gauw je de auto start loopt hij op 4 cil. maar als hij stationair gaat draaien loopt hij maar op 2 a 3 cil.

Als ik de bougie kabel van de eerste en de vierde cil. aftrek reageert hij nauwelijks.
Nu is het geval, als ik de brandstof retour leiding dicht knijp hij wel goed gaat lopen.
Brandstofpomp (in de tank) gewisseld met een andere clio, geen resultaat.

Wat is er gedaan:

Bobine's vervangen (2 losse bobine's. 1 voor cil. 1-4 en 1 voor 2-3)
Bougies vervangen
Bougie kabels vervangen
temp. sensor vervangen
Map sensor vervangen
Brandstoffilter vervangen
Koppakking vervangen
Kleppen opnieuw in geschuurd
Kleppen gesteld
Kleptiming gecontroleerd
Bdp sensor vervangen
brandstofdruk regelaar in de injector galerij vervangen
Injectors gecontroleerd en gereinigd.
Inlaatspruitstuk pakking en ronde rubbers vervangen.

Als je de motor inspuit met remmen reiniger reageert hij niet. (dus geen lekkage zou ik denken)



bij het uitlezen geeft hij alleen foutcode 36 voeding ecu geheugen. (geen P codes) Wat betekent dat?

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

M.v.g.

Fred

vuurke

Geplaatst door vuurke (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Geheugenbeveiliging deze zou je moeten kunnen wissen.
Is het een monepoint of een multiepoint inspuiting ?

Bij een multiepoint: werken alle injectoren naar behoren die gaven wel eens problemen.

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik heb de injectors gewisseld.

Nr 1 met 2 gewisseld en nr 3 met 4 gewisseld.
Het probleem blijft het zelfde, nagenoeg geen reactie op cil. 1 en 4.

M.v.g.

Fred

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De timing klopt die 100%
Ooit een keer meegemaakt verkeerde distributieriem deze had een tand meer dan de oude.
Met kleppenstellen niet de in en uitlaat verwisseld?

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

Maar waarom gaat hij normaal lopen als ik de retour dicht knijp?
Dan loopt hij netjes op 4 cil.
Dus de timing staat volgens mij goed.
Klepspelling heb ik 2 keer gecheckt dus die staat goed.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Er wordt dan meer brandstof ingespoten omdat er meer druk op staat.
Inlaatpakking goed om gemonteerd zodat deze misschien voor de injector opening zit?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 11 jaar geleden

heeft de andere pomp wel een goede aansluiting op de slang? of heb je die vast gezet met een schroefklem? laatst een keer gehad dat er ook een andere pomp in was gezet, maar de nieuwe pomp sloot niet goed aan op de leiding, en is de leiding vast gezet met een schroefklem. de benzine zeikte langs de leiding...

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

Het was precies dezelfde pomp. klik systeem van de slangen.
Eentje was rood (retour) en de andere was groen (aanvoer).
Als ik de pomp laat draaien zonder aanvoer slang en ik hou mijn duim op de uitgang van de pomp,
dan spuit de brandstof eruit. Dus meer als voldoende druk denk ik dan.

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Ramjod]Er wordt dan meer brandstof ingespoten omdat er meer druk op staat.
Inlaatpakking goed om gemonteerd zodat deze misschien voor de injector opening zit?[/quote]
Als de pakking verkeerd zou zitten dan zou hij toch niet goed gaan lopen als ik de retour dicht knijp?

De klant heeft de auto rijden weggezet, toen hij hem weer pakte had hij dit probleem.

Ik begin steeds meer aan de computer te denken.
Die hebben ze wel al twee keer na gekeken(en in orde verklaart), maar toch twijfel ik daar aan.
Het lijkt alsof injector 1 en 4 te weinig druk krijgen of iets dergelijks.

Zit er nog iets in de brandstofgalerij?

De benzinedruk regelaar in de galerij heb ik vervangen en op het slangetje wat erop zit komt vaccuum.

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Hebben al 4 de cilinders/ bougies wel een vonk?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Je knijp de leiding dicht dus meer benzine is net iets meer benzine die de verbrandingruimte in kan voor de cilinders die te weinig krijgen.
Ik zou de papieren inlaatpakking toch controleren.
Computer lijkt me niet het probleem .
want als je de lieding retour dicht knijpt dan loopt de motor beter.
Dus echt een mechanisch probleem.

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen] Hebben al 4 de cilinders/ bougies wel een vonk?[/quote]
De compressie van alle vier de cil. zaten rond de 9 a 10, dus dat is naar mijn idee ook goed.
De inlaatspruitstukdruk was 600 mbar, dat was te veel heb ik mij laten vertellen.
Dus toen kop eraf, kleppen opnieuw ingeschuurd en nu zat de druk rond de 350 a 400 mbar.
Blijkbaar hoort deze waarde ook onder de 400 te zitten. Dus dit zou nu ook goed moeten zijn.

Als ik hem nu laat lopen en ik trek de bougiedop van 1 of 4 af, reageert hij nauwelijks.
Knijp ik de retour van de brandstof dicht, loopt hij netjes op 4. Trek ik dan de dop van 1 of 4 eraf, dan reageert hij wel.

Ter info, de auto heeft ook maar rond de 66.000 km gelopen. Dus dat is eigenlijk erg weinig.

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Ramjod]Je knijp de leiding dicht dus meer benzine is net iets meer benzine die de verbrandingruimte in kan voor de cilinders die te weinig krijgen.
Ik zou de papieren inlaatpakking toch controleren.
Computer lijkt me niet het probleem .
want als je de lieding retour dicht knijpt dan loopt de motor beter.
Dus echt een mechanisch probleem.[/quote]
Ik ga dinsdag nogmaals het inlaatspruitstuk los halen om het te controleren.

Maar de storing waar de klant mee kwam is nog steeds dit probleem, in een keer gebeurde het. (slecht lopen)

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=vuurke] Knijp ik de retour van de brandstof dicht, loopt hij netjes op 4. Trek ik dan de dop van 1 of 4 eraf, dan reageert hij wel.[/quote]
Beste,

Ik vroeg eigenlijk of deze bougies wel vonken?! Vonken ze nou of niet?

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen][quote=vuurke] Knijp ik de retour van de brandstof dicht, loopt hij netjes op 4. Trek ik dan de dop van 1 of 4 eraf, dan reageert hij wel.[/quote]
Beste,

Ik vroeg eigenlijk of deze bougies wel vonken?! Vonken ze nou of niet?[/quote]
Heb er 4 nieuwe ingezet, geen resultaat.

Heino4267 (200), 11 jaar geleden

Waarschijnlijk vonken ze dus niet ....

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

In regel een staat de bobine's ook vernieuwd zijn.

Kan men een vonk trekken naar de motor van min 1cm ?

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=vuurke][quote=Ralf_Jensen][quote=vuurke] Knijp ik de retour van de brandstof dicht, loopt hij netjes op 4. Trek ik dan de dop van 1 of 4 eraf, dan reageert hij wel.[/quote]
Beste,

Ik vroeg eigenlijk of deze bougies wel vonken?! Vonken ze nou of niet?[/quote]
Heb er 4 nieuwe ingezet, geen resultaat.[/quote]
Wàt heb je er 4 nieuwe vonken ingezet........

Krijg je nou vonk op je bougies ??? Geef daar nou eens antwoordt op, of anders laat iemand dit dan controleren!

vuurke (0) PRO, 11 jaar geleden

Inmiddels weer verder aan het puzzelen,

Ik heb de inlaatspruitstuk pakking wederom gecontroleerd, zit 100% zeker goed gemonteerd.
Bougies eruit gehad en op het blok gelegd, vonken goed.
Bougiekabels eraf getrokken onder het lopen, zeker een vonk van 2 cm.
Injectors bij een ander bedrijf laten testen en controleren. Zijn goed.

Ik ga denk ik toch maar eens een andere brandstofpomp regelen. Heb volgens mij toch net wat te weinig druk.

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Vonken is dus OK.
De injectoren zijn apart getest bij een ander bedrijf.

Dan lijkt het er sterk op dat er een of meerdere injectoren niet worden aangestuurd vanuit je ECU.
Dus injectoren testen/ controleren op je eigen auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.