Renault Scenic: Motorolie bijvullen of verversen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo lezers van problemcar

Wie kan mij advies geven over de motorolie die ik bij eventueel bijvullen of verversen in mijn scenic kan gebruiken, er zit helemaal geen kaartje of iets in het boekje waar ik dit kan vinden, en ik zo niet graag de verkeerde olie bijvullen,moet dit synthetische olie zijn of niet? en wat gebeurd er als het andere is dan erin zit?

alvast bedankt voor de reactie .
wime48

wime48

Geplaatst door wime48 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hans4040 (305) PRO, 11 jaar geleden

5W40 of 5W30 syntetische olie.
Gebruik: Normaal, ververs elke 30000 km / 12 maanden
Bijvullen kan met deze olie, ongeacht wat erin zit.

Mag ik twee verschillende soorten olie mengen?

Alle oliën die op de markt zijn (voor benzine- of dieselmotoren, minerale of synthetische oliën) kunnen onderling gemengd worden. Het mengen van twee oliën met een verschillende kwaliteit gaat echter altijd ten koste van de superieure kwaliteit. Een smeermiddel is altijd afgestemd op de eisen van de internationale classificaties (API, ACEA). Er zijn echter talrijke manieren om een bepaald type smeermiddel samen te stellen. Het mengen van twee soorten olie met gelijkwaardige eigenschappen zal geen problemen opleveren, maar de uiteindelijke werking kan niet gegarandeerd worden.

Bron: Total.nl

wime48 (0), 11 jaar geleden

Hallo Hans4040
hierbij een bedankje voor het advies welke olie ik kan gebruiken om te verversev en evt bij te vullen .

gr wime48

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.