Renault Twingo: Hoog toerental / af en toe schommelend toerental met uitvallen m

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Ik heb een probleem met de twingo van mn vriendin. de ene keer als ik de auto start dan draait de motor met een wisselend toerental, dus laag/hoog. Zo blijft deze dan nog schommelen voor de motor uitvalt. De andere keer draait de motor met een hoog toerental en met het bedienen van de verlichting verandert deze. Als ik dan de verlichting uit zet loopt het toerental aanzienlijk op en zet ik de verlichting weer aan neemt het toerental iets af maar blijft nog veel te hoog. Tevens is ook het brandstof verbruik aanzienlijk gestegen.
Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn???
Alvast bedankt voor alle info

Met vriendelijke groet, Dennis

Carisma23

Geplaatst door Carisma23 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Het zou valse lucht kunnen zijn - lek/los/gescheurd slangetje.
Kontroleer de slangetjes rondom het inlaatspruitstuk en vooral het slangetje dat naar de map-sensor gaat.
(Zwart doosje met een 3-polige elektrische aansluiting en een slangetje. Voorzichtig, niets afbreken!)

Carisma23 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de tip. Ik ga het gelijk nakijken.

Carisma23 (0), 11 jaar geleden

Na lang zoeken de auto bij de dealer neergezet en deze constateerde dat de smoorklep defect was. dat deze in gebouwd zit in de gasklep daar een nieuwe op laten zetten en het probleem was verholpen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.