Renault Laguna: carter druk te hoog

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 dci

ik heb in september 2011 een compleet nieuwe turbo inclusief intercooler, egr klep plus bijbehorende schoonmaak werkzaamheden gehad, dit ivm olielekkage km stand was 247000 km, nu had ik begin vorige week weer olie op de stoep liggen, km stand 258000 , er zat olie in de slang van de turbo naar luchtfilter, het luchtfilter zelf is droog . is de kans aanwezig dat de turbo weer kapot is, of kan het iets anders zijn, heb wel een afspraak volgende week bij de garage

aquariaan

Geplaatst door aquariaan (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is er ergens een lekkage tezien aan de buitenzijde van de motor ?

aquariaan (0), 11 jaar geleden

het enige wat ik kan zien is dat er olie aan de rechterkant lekt, dus aan de passagiers kant , de plaat onder de auto is ook aan de rechterkant nat , heb ik eraf gehaald, van boven af zie je geen olie , het enige wat ik weet is dat er olie in die slang zit vanaf de turbo, weet ook niet hoe lang hij lekt vanwege die kap onder de auto, het display in de auto geeft aan, olie ok en er is van de 6 blokjes 1 die weg is, maar heb dus nu 11000 km gereden, ik kan niet zoveel zien onder de auto, geen brug, daarom hoop ik volgende week meer zien in de garage

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Er zit altijd iets olie/ carterdampen in de slang omdat er de carteontluchting op zit.

Lekkage distributiezijde .
Misschien een keerring lek achter de distibutie riem.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Je geeft zelf aan hoog carterdruk, dit komt bij deze motoren meestal door gescheurd kleppendeksel intern.
Er moet ergens een dop in het blok zitten en soms wordt deze eruit gedrukt waardoor je olie verliest naar buiten.

aquariaan (0), 11 jaar geleden

ben zaterdag even bij de garage geweest, hebben de auto op de brug gehad, is voor de rest niets te zien van een dop eruit, hadden nog wel een idee waarom hij te hoge carter druk heeft , zou kunnen zijn dat het huis van de egr klep verstopt zit, heb nog wel een dingetje wat me opvalt, als de auto warm is en doe hem gelijk uit bij stilstaan, hoor ik soms eerst een tik vanuit de motor, en slaat dan af, als ik hem een paar seconden laat draaien en dan uit doe slaat hij mooi in 1 keer uit zonder die tik, ga een paar dagen weg, dus ga volgende week maandag naar de garage voor verder onderzoek, ik hoopte op de turbo, want hier zit nog garantie op, al contact gehad met de turbo man, maar we moeten eerst nog wat anders nakijken, wat de oorzaak is van de lekkage, voor ze er een nieuwe turbo opzetten

aquariaan (0), 11 jaar geleden

auto is vandaag in de garage geweest , egr huis was schoon, hebben voor de rest niets kunnen zien aan de buitenkant, het vermoeden bestaat nu wat Safrane al zij, dat er een scheur in het kleppendeksel zit, of in het ergste geval de zuigerveren, wat volgens de garage een duur grapje is, kan wel het kleppendeksel laten vervangen, weet nog niet wat de kosten zijn, maar is niet zeker of dat het is, word vervolgd

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Kleppendeksel/inlaatspruitstuk komt wel eens voor dat deze scheuren maar de pakking ertussenuit komt vaker voor.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Als je dan toch kleppendeksel eraf hebt, vervang dan even de 8 pakkingsringen van het inlaatspruitstuk, deze gaan ook naar verloop van tijd lekken. Zijn los verkrijgbaar en kosten niks. En ik zie dat je in putten woont, ik ook. Ik heb er nog een stel liggen. Kan je gratis ophalen.

aquariaan (0), 11 jaar geleden

ik ben vanmiddag in Nijkerkerveen geweest bij een Renault specialist , deze concludeerde dat de carterdruk niet te hoog was, en dat er altijd wat olie in de slang van de turbo zit, hij heeft toen onder de auto gekeken en vertelde dat een krukas kering aan de kant van de distributie riem lekte, wat Ramjod ook aangaf, op advies van deze monteur laat ik deze kering vernieuwen en dan ook gelijk de drijfstang lagers, omdat dan toch alles open licht, heb een afspraak voor einde van de maand, en Safrane 10698 nog bedankt voor je aanbod voor de 8 pakking- ringen, maar deze heb ik dus niet nodig

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Waarom drijfstanglagers?
Zolang je geen geluiden heb of dergelijke mooi laten zitten.
Om een keerring te vervangen hoeft het carter en tussencarter toch niet los.

aquariaan (0), 11 jaar geleden

sorry, was vergeten maar de pakking van de carterpan word ook vervangen, daarom laat ik dan ook de lagers vervangen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.