Fiat Punto: versnelling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Even een vraag .

Als ik de koppeling halverwege intrap krijg ik een piepend geluid,
het is te vergelijken met het geluid van een V snaar .wie kan mij hierbij
adviseren,(kan er te wienig olie zijn, heb het eigenlijk nog nooit nagekeken.

bvd Jos

eekhof12

Geplaatst door eekhof12 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Jos

Het heeft zo niets met olie te maken, wat je hoort is hoogstwaarschijnlijk het druklager.

Gr. paul

eekhof12 (0), 11 jaar geleden

Bedankt Paul

Is dit zelf te doen ,moet de bak verwijderd worden,en event koppelingplaten vervangen?

Gr Jos

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Jos

Ik weet niet wat jij wel en niet kan... ; idd de bak moet gedemonteert worden.
Verstandig is dan meteen alles mee te vervangen. Koppeling is compleet als set verkrijgbaar.

Gr. paul

eekhof12 (0), 11 jaar geleden

de auto schakeld nog prima ,geen moeite met schakelen ,het pedaal trapt nog stevig in,
maar ik denk dat ik je raad ga opvolgen.

bedankt voor je uitleg


Gr Jos

ovi (0), 11 jaar geleden

Yep, dat is het druklager!
Bij onze Punto hebben we juist ook de volledige koppeling vervangen en hier waren zelfs de vingers v/d drukgroep bijna doorgeschuurd dus wel degelijk alles vervangen.

eekhof12 (0), 11 jaar geleden

Zelf gedaan of laten doen?

Gr jos

ovi (0), 11 jaar geleden

Mijn zoon is 15 en werk al vanaf hij kon lopen mee aan onze auto's (vooral oldtimers)en aangezien we de Punto nu aan onze dochter van 18 gegeven hebben en de koppeling heel zwaar ging en alsmaar moeilijker begon te schakelen heb ik gezegd dat ze het maar onder hun tweetjes moesten doen en dat hebben ze dus ook gedaan!hahaha
Zeker geen moeilijke koppeling om te vervangen en moest je problemen hebben laat je maar iets weten!

Ze hadden wel één probleemje waar ik toch zelf even moeten achter zoeken heb dus dat geef ik je al zeker even mee.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

eekhof12 (0), 10 jaar geleden

Alles vervangen
doet het weer uitstekend

hartelijk dank

Jos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.