Renault Scenic: vreemde storing scenic 1.9 dci

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dci

Hallo, ik heb met mijn renault scenic een vreemde storing. Het probleem deed zich vandaag ineens voor gisteren nergens geen last. De motor start gewoon maar bij het weg rijden voel je dat hij niet die kracht heeft als altijd ,motor stotert af en toe maar geeft ik gas bij komt die wel op toeren.In het display geeft hij geen storing aan. toch vermoed ik dat er iets is met de brandstof toevoer dus vanmiddag een nieuw brandstof filter geplaatst met de hoop dat het nu beter is maar mijn probleem blijft hetzelfde hoelang moet het duren dat al het lucht uit de leidingen zijn?Nadat ik de motor stil heb gezet kan ik nog wel in mijn balg knijpen voor brandstof toevoer of moet deze hard aanvoelen heb nergens lekkage onder de auto auto heeft 225.000 op de klok maar neemt geen druppel olie. Klopt het als je de motor stil hebt gezet dat aan de slang van de intercooler het net hoort of er een rubberdopje los komt????? Zou het mijn brandstofpomp kunnen zijn???draait verder niet onregelmatig????sorry voor de vele vragen!!!!
Alvast bedankt voor het meedenken Martin

martin goeman

Geplaatst door martin goeman (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Kan een turbo, egr lm of sensor probleem zijn die verkeerde waardes geeft maar niet als storing registreerd.
Omdat de auto goed start zonder problemen zou het hogedruksysteem van de pomp goed moeten zijn.
Om dat te kunnen uitsluitenzou men een lektest kunnen uitvoeren van de verstuivers.
Hoe is de klepspeling?

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor Uw reactie ramjod!! volgens mij kan ik mijn kleppen niet stellen!! kan het enige tijd duren dat de lucht er uit is heb het brandstoffilter vervangen deze was erg vies!!morgen ook nog even een nieuw luchtfilter er op!!iets te weinig lucht???Weet dat mijn vorige scenic 1.9dti hier erg gevoelig voor was.Zou hij bij een turbo probleem niet erg roken??

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De lucht gaat er vanzelf uit als hij eenmaal loopt.
Roken hoeft niet altijd aks de turbo defect is.
Speling van het asje controleren van de turbo moet spelingsvrij zijn.
Is er geen vacuumslangetje defect van de turboregeling?
Variable gedeelte kan vast zitten in de turbo.

Kleppen stellen is mogelijk men krijgt namelijk verschillende maten stoterbussen.
Als er gestelt moet worden moet wel de nokkenas eraf om de bussen eruit te krijgen.
Maar controleren kan geen kwaad.

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Weer even een update motor start draait even mooi dan begint die heel onregelmatig te lopen daarna automatisch verhoogt die zijn toeren en loopt de motor weer mooi na ongeveer 10 a 15 sec begint de motor weer onregelmatig te lopen en verhoogt hij weer automatisch in toeren. lijkt mij toch echt een brandstof probleem motor rookt ook bij onregelmatig lopen.kan geen lekke leidingen vinden ??

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Ramjod is idd een vacuum slangetje maar weet niet of deze van de turbo is??? zou mooi zijn als dit het is!! hou jullie op de hoogte!!

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Slang zat wel los maar probleem blijft !!!! loopt nu wel minder onregelmatig!!het is net of hij te weinig diesel krijgt??

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Zou het mijn smoorklephuis kunnen zijn????

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Er zat dus een slang los van het vacuumreservoir naar de electroklep echter ging de motor wel gewoon uit!!! heb nu het afslagsysteem er van af maar hoeveel vacuum moet deze trekken om de klep om te krijgen lukt mij niet door de slang in de mond te nemen en er aan te zuigen???zat wel allemaal olie rondom dit afslagsysyteem???
Alvast bedankt voor het meedenken!!

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Het electroklepje met beide slangetje dient voor de turboregeling.
Deze krijgt het vacuum van de vacuumpomp.
Electroklep wordt bedient door de ecu inspuiting (massa signaal).

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Oke maar deze slang loopt van het electroklep naar voren naar mijn mening smoorklephuis/afslagsysteem had dus gisteren ook als ik de motor uit deed dat de balg bij het smoorklephuis omhoog ging hoe zwaar moet deze klep zijn om te bedienen??? de electroklep voor de turbo zit die niet lager?? deze electroklep die ik bedoel zit boven op het gasklephuis??
MVG Martin

martin goeman (0), 11 jaar geleden

toch in de verkeerde hoek gezocht egr was defect !!blind plaatje ervoor en klaar is kees bedankt voor het meedenken deze topic mag gesloten worden!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.