Renault espace: renault space 2000 2.0 16v

Bouwjaar: 2000

goeiendag iederen. De auto start als jij wat gas blijft geven na het starten, maar laat jij de gaspedaal los valt hem stil, maar als jij vol gas blijft geven tot 6000 toeren en vervolgens dan gas blijft geven tot 2 of 3 duizen toeren 1 minuut ongever valt hem nie meer stil en blijft op stationer toeren draien. Zonder gas te geven start hem niet, wil starten maar blijft niet draaien. Tijdens het rijden: op vol gas = geen vermogen, maar na 4 of 5000 toeren vermogen is normaal, als ik stop voor het rode licht valt de motor weer stil of bij het vertrekken als jij niet voldoende gas geeft. Ik zou het aprecieren als iemaand mij een handtje bij zou kunnen helpen met wat imformatie.

Torque

Geplaatst door Torque (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Stappenmotortje vervuild of defect.
Deze zit bij de gasklep zwart motortje met een stekker met 4 draden.

Kan ook het nieuwe type zijn dan zit deze verwerkt in het gasklephuis.


Dan gasklephuis/stappenmotor reinigen en laten resetten.

Torque (0), 11 jaar geleden

Ik dacht ook zo iets nu ben ik meer zeker ik zal het morgen proberen, al vast bedankt

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Defecte temperatuursensor kan ook nog, deze geeft dan verkeerde waardes aan de rekeneenheid inspuiting door zodat je motor op een te arm mengsel loopt bij koude start. Maar inderdaad eerst bovenstaande proberen.

Torque (0), 11 jaar geleden

Dat was de stappenmotor die defect was dank u wel. Nu heb ik een andere problem: Wagen draait goed, maar er is een olie lijk aan de distibutie, de auto heb 1 minuut gedraait, en op de grond was een plas van olie ongeveer van 1m² groot, ik weet niet van waar zo veel olie, trouwens de distributie is helamal los gewest, polies, kleppendeksel. De kleppeneksel heb ik met silicone afgesloten, nokkenas keerring zijn niet vervagen ik denk dat dat daar aan ligt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 11 jaar geleden

lijkt mij dat de carterstop niet vast zit, of oliefilter

niet meer mee rijden tot het opgelost is in elk geval

Torque (0), 11 jaar geleden

Dat komt van de distributie, ik denk meer aan nokkenas keerring

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is dat na het vervangen van de stappenmotor gebeurt?

Torque (0), 11 jaar geleden

ja da is na de vervanging gebeurt maar de lek was er al maar heel weinig daarom heb ik de distributie en de kleppendeksel los gemaakt dat ik kon zien waar dat de olie lek kwam maar nu is het heel erg geworden ik heb ook de twee pollies heel vast aangetrokken dus dat kan ook ik moet morgen zien ik ga keerring vervangen en de olie kanalen properblazen de pollie's ga ik deze keer niet zo vast aantrekken als iemand me kan helpen bij deze problem ;)

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je de kleppendeksel hebt losgenomen heb je de nokkenassen ook los gehad en moet altijd de keeringen mee vervangen.
En zorgen dat de vloeibare pakking van het kleppendeksel overal zit en gelijkmatig.
En alle pakkingen van het inlaatsysteem en carterontluchting mee vervangen.

Torque (0), 11 jaar geleden

ik laat morgen weten hoe dat het is afgelopen al vast bedankt.

Torque (0), 11 jaar geleden

dat was de keeringen die te veel naar binnen zaten en de olie kwam reeks recht buiten, bedank voor jullie hulp ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.