Renault 0: abs lichtje blijft aan.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: df7a8

Heb weer een probleem,met mijn twingo, het abs lampje gaat niet uit,heb hem uit laten lezen,links voor en rechts achter, waren niet goed,ik heb de sensoren gewisseld,maar steeds geen verbetering,nou denk ik dat het blok defect is,weet mischien iemand hier meer van?

Ub 40

Geplaatst door Ub 40 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Staan er verder geen storing in het systeem?

Abs is blok komt wel eens voor maar je moet wel zeker weten dat de rest goed is.

Hoe zijn de parameters als je hem uitleest?

Signalen laten controleren met de testkast erop.

Je heb gewisseld ? voor nieuwe?

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

de meters geven dus duidelijk aan links voor en rechts achter is fout en wat ik ook heb gedaan is links voor en rechts voor gewisseld en de meter gaf toen ook linksvoor als fout aan en rechts was goed

Ja ook het oranje service lampje blijft aan.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is er recent iets vervangen zoals een wiellager of iets dergelijks lv of ra.

Anders kom je de bedrading vanaf de stekker naar abs unit daan het doormeten met een multiemeter of er een onderbreking zit.

Wanneer dat allemaal correct is zit het probleem in de unit.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Ja ik ga nu maar zoeken.

Ub 40 (0), 11 jaar geleden

Ramjod bedankt ,ik heb het eindelijk gevonden, 2 defecte kabeltjes tegen het schutbord.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.