Kia Sportage: Achteruitrijverlichting kabel om aan radio te koppelen voor came

Bouwjaar: 2006, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Hallo mede Kia rijders,

Ik heb in mijn kia sportage een achteruitrijcamera gemaakt. De camera werkt goed op mijn 2din radio/DVD scherm. Alleen schakelt de radio niet automatisch over naar video camera scherm als ik auto in achteruit zet.

Dit komt omdat de radio nog gekoppeld moet worden aan de stroomdraad van de achteruitrijverlichting. Ik kan deze draad niet vinden in het dashboard.

Wie kan mij vertellen waar ik deze draad kan vinden of heeft een electrisch schema van de sportage 2006. Volgens de leverancier (China) moet de draad ergens bij de fuse box (zekeringen) te vinden zijn. Maar ik zie niet waar ik dan moet zoeken.

Help! want het zou mooi zijn als het echt goed werkt.

Groeten,
Mark

Rebers

Geplaatst door Rebers (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Kia Sportage? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

eddyarc (0), 11 jaar geleden

Ik dacht dat die draad te vinden was aan het voetpaneel aan de kant van de passagier in een stekker en de kleur is zw/blauw maar daar ben ik niet meer zeker van .

Rebers (0), 11 jaar geleden

de kabel zat inderdaad in het voetpaneel aan de bijrijderskant, maar de kleur was wit. Althans op deze draad kwam stroom te staan als ik de auto in achteruit zette. Tevens ging deze draad richting de versnellingsbak. Probleem dus opgelost en bedankt voor je reactie.

eddyarc (0), 11 jaar geleden

graag gedaan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sportage of stel zelf een nieuwe vraag.