Renault Laguna: Lampjes abs en service branden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v 89kw

Wie kan me helpen?

Vandaag reed ik in mijn auto die ik dagelijks gebruik. En na het starten gingen de lampjes van de abs en service aan.
In het boekje stond dat ik er nog wel mee mag rijden maar dat het abs systeem niet werkt. en dat ik zo spoedig mogelijk een renault garage moet benaderen.
Nu heb ik helemaal geen verstand van auto's maar is dit een simpel iets om te verhelpen of gaat me dit een vermogen kosten?
En moet ik dit bij een renault garage laten maken of kan dat ook bij een andere garage?

ik hoor graag de adviezen en oplossingen!!!

mvg Leonie

mamavan3kids

Geplaatst door mamavan3kids (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Roelke79 (0), 11 jaar geleden

Klinkt als een abs sensor die de geest gegeven heeft, deze kosten tussen de 60 en 80 euro per stuk (dealer zal zich veeeeeeeel meer vragen) exclusief de kosten voor het monteren. Als ik jou was zou ik gewoon een goede bovag garage zoeken, en het even laten controleren. Laat de officiele dealer links liggen, want die vragen zich de hoofdprijs.

Succes.

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Ik zou toch eerst maar eens afwachten of de storing blijft, mijn Laguna had het ook, service en abs lamp gingen aan. Later op de dag weer gereden en het probleem was niet meer aanwezig. Nadien is het probleem niet meer opgetreden. Uitval van de abs tast de normale remwerking niet aan maar de abs regelt de werking ook niet meer.

mamavan3kids (0), 11 jaar geleden

Hay,

Bedankt voor de berichten.

Toen ik vanmorgen mijn auto starte waren de lampjes nog steeds aan dus helaas het was niet eenmalig!

Vandaag naar een bovaggarage geweest. Degene waar ik de auto ook destijds bij gekocht heb en daar toen heel fijn geholpen.
Hij heeft hem door gemeten en er kwamen 4 storingen naar boven waarvan hij zei dat er 3 onzin zijn. Maar die ene vertrouwde hij niet helemaal. Dus de auto is de brug op gegaan en hij heeft de bedrading nagekeken op eventuele breuken maar dat zag er goed uit. Nu gaat hij ervan uit dat de sensor kapot is.
Hij moet die sensor alleen wel bij de renault bestellen wat dus al gauw zo'n 170 á 190 euro gaat kosten inclusief plaatsen en de servicekosten
dus helaas voor mij kost het me een flinke duit.

groetjes Leonie

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Als het gaat om de bedrading van een sensor kan hij de sensor ook eerst van plaats veranderen, als dan de storing van plaats veranderd weet je zeker dat het aan de sensor ligt en niet aan een stekkerverbinding.

duckie1098 (0), 11 jaar geleden

Offfff, het is gewoon de stekker onder de bijrijdersstoel.Geeft bij mijn megane af en toe storing.Een keer goed aandrukken en hij doet het weer totdat de stoel weer een keer verzet wordt.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

men kan de sensor wisselen van links naarrechts en kijken of de storing zich verplaatst.
Dan weet je dat de sensor defect is.
Maar dan moet wel uitlees apparatuur hebben of laten uitlezen.

abc (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=duckie1098]Offfff, het is gewoon de stekker onder de bijrijdersstoel.Geeft bij mijn megane af en toe storing.Een keer goed aandrukken en hij doet het weer totdat de stoel weer een keer verzet wordt.[/quote]
we hebben het hier over abs en niet over een airbag storing.

@ts wat waren de foutcode's?

mamavan3kids (0), 11 jaar geleden

Ik weet niet wat de foutcode's waren.

Maar het probleem is opgelost. Het was idd de sensor die kapot was. Er is een nieuwe geplaats en het de lampjes branden niet meer.
Het koste me wat geld maar veiligheid voor alles.

Bedankt voor alle reactie het is fijn om zo'n site te bezoeken en reactie te krijgen op de problemen die je hebt met auto's
Ik hoop niet dat ik het nodig hebt maar dan weet ik de site te vinden.

groetjes Leonie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.