Renault Clio: Trillend stuur bij naar links sturen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16V

Bij het naar links sturen boven de 100Km/h trilt het stuur licht en hoor ik een trillend geluid uit het vooronder komen.
Als ik weer naar rechts stuur is het weer weg.
Dit probleem doet zich af en toe voor, soms is het ook weer een poosje weg.
Van 135 tot 150 Km/h is dit trillen ook bij rechtdoor rijden continue aanwezig.
Er lijkt niet teveel speling op de stuurkogels en fusee kogels te zitten.

Heeft iemand een idee wat dit zijn en hoe ik de oorzaak kan vinden?

inqochnito21

Geplaatst door inqochnito21 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Buitenste koppeling van een aandrijfas droog of beschadigd ??? kan links of rechts zijn..

inqochnito21 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reactie.
Hoe kan ik het gemakelijkste/beste controleren of de buitenste koppeling van een aandrijfas droog of beschadigd is?

Freek77 (0), 11 jaar geleden

Door de stofhoes los te maken en dan de hoes naar achter proberen te schuiven. Let er wel op dat je na het losmaken van je stofkap de klemring moet vervangen door een nieuwe of een goede tyrap.

inqochnito21 (0), 11 jaar geleden

De garage heeft er even naar gekeken en niks gevonden.
Ondertussen is het nog niet erger geworden.
Wacht eerst af of het erger word en het zich ook voor gaat doen bij lagere snelheden.

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Het kan ook het begin zijn van een defect wielager...

Dit kan zowel links als ewchts zijn.. bv een beschadigiging aan een baan op een plaats waar deze belast wordt als er zijdelingse kracht op het lager wordt uitgeoefend.. Doorrijden tot het erger wordt kan geen kwaad.. Behalve als je later eindeloos blijft rijden.. Omdat het geluid heel langzaam meer wordt zijn er bestuurders die niets in de gaten hebben.. Tot die categorie behoor je niet...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.