Renault Twingo: vreemd geluid

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: ?

Als ik rem en bijna stil sta voel ik aan mijn rempendaal getril en een slijpend geluid, er word gezegt dat het misschien aan de ABS kan liggen? bouw jaar is 1998

MGJvM

Geplaatst door MGJvM (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Kan geen twingo zijn van bouwjaar 87'
Zijn de blokken en schijven niet versleten (ijzer op ijzer)?
Hoe is de staat van de achterremmen?

MGJvM (0), 11 jaar geleden

Bouwjaar van de Twingo is 1998 en geen 1987. Remmen zijn vernieuwd, maar inderdaad het klinkt als ijzer op ijzer

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Verkeert type schijf/blokken ?
Schijf te dik die tegen de remzadel loopt van de remklauw?
Zie er geen sporen van slijtage te zien?
Abs ringen op de assen niet gebroken?

MGJvM (0), 11 jaar geleden

ik ga kijken morgen moet werken,je hoort van mijn vast bedankt

MGJvM (0), 11 jaar geleden

Nogmaals over die Renauld Twingo, de schijf en de ABS ringen zijn goed, maar het probleem komt soms nog terug. Als je remt en bijna stil staat voel je het rempendaal trillen en je voelt dat het rempendaal terug drukt als je remt. Soms heb je het probleem niet als de auto warm is

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je rempedaal trilt zou ik zeggen het komt van de achterremmen.
Of je moet al een slingering hebben van de remschijven waardoor de remzuiger constant in en uit wordt gedrukt.
Hoeft maar minimaal te zijn.

MGJvM (0), 11 jaar geleden

Ramjod ik ga kijken, vast bedankt en wens je een goed weekend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.