Renault Clio: Clio 1993 Geen vonk, geen brandstofpomp werking

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

Hallo allen,

Ik heb een merkwaardig probleem met mn clio. Eergister stopte hij er ineens mee tijdens het rijden. Voor die tijd nooit problemen gehad.
Geen vonk en de brandstofpomp slaat niet meer aan.

Ontstekingsmodule is goed. Ik heb me enigszins ingelezen en begrijp dat er een combinatie van deze 2 door relais veroorzaakt zou kunnen worden. Is dit waar? Zo ja; welke relais onder de motorkap moet ik hebben (van de 2) en hoe kan ik deze testen op een correcte werking?

Kleine aanvulling: Op de stekker rechtstreeks op de pomp staat 12v. Echter, er loopt ook een stekker net naast, deze heeft helemaal geen voltage. Klopt dit?

Zo niet; help?

Groet,

J. Meijering

Juniorm

Geplaatst door Juniorm (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Juniorm (0), 11 jaar geleden

Niemand?
Na lang zoeken heb ik iets over de BDP sensor gehoord. Is er iemand die mij (evt met foto) kan vertellen waar deze in een 1200 1993 benzine versie zit?

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

Junior,ik ben even gaan spitten in de schema's. Ik heb alleen een schema van een clio 2 (vanaf 98) motorcode D7F-720. Is dat die van jou ook?

Houd eens een schroevendraaier op de injector(en) tijdens starten,hoor je dan tikken? Zo ja,bdp sensor oke. Meet eens spanning op de groene draad op de injectoren,geen 12v,dan brandstofrelais controleren. Zekeringen allemaal gehad en oke?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is de rekeneenheid niet nat geworden deze rv onder paravaan.

Juniorm (0), 11 jaar geleden

Hallo jongens,

Allereerst dank voor de hulp. BDP zoals geadviseerd niet direct vervangen. De relais wel; en hij start!
Alleen knalt nu, net als de eerste keer, de 25A zekering uit het zekeringskastje onder de motorkap eruit (1 van de 2 met het motortje erop.)

Dit doet hij alleen als je al een tijdje rijdt. As we speak draait hij al ruim een half uur stationair en is er niks aan de hand. *net gereden en na +/- 5 a 10 minuten rijden klapt de zekering er weer uit.

Iemand een idee waar deze sluiting vandaan komt?

Edit:
Nu startte hij weer niet. Als ik punt 3 en 5 van de relais doorverbindt, klapt de zekering er direct uit. Zonder dat de auto op contact staat.
De relais zijn goed. Dus zal het in de aansturing van de brandstofpomp relais zitten. Wat stuurt dit aan? Wellicht massa?

Groet,

Junior

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Benzinepomp die zwaar draait en dan opeens blokkeert waardoor de zekering eruit knalt.?

Juniorm (0), 11 jaar geleden

Ramjod, dank voor je snelle reactie. Dit had mijn pa ook geopperd, maar klinkt mij onlogisch; corrigeer me als ik verkeerd redeneer.
De relais klikken niet bij contact. Zonder doorverbinden van 5 en 3 blijft de zekering dan ook heel. Als de pomp het probleem was geweest had toch altijd álleen de zekering eruit moeten knallen en de relais gewoon hun werk moeten doen?

Juniorm (0), 11 jaar geleden

Zo, weer een aantal dagen en vele pogingen verder. Inmiddels brandstofpomp afgekoppeld om te kijken wat er gebeurd; Relais klikt niet. Als ik zelf massa aan de relais leg, dan klikt hij keurig. Maar dan klapt de zekering er uit.. dus zonder brandstofpomp.

Is er echt niemand die een zoekrichting kan geven of een electrisch schema van een clio heeft?

Franse autos :(

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Massa wordt gestuurt vanuit de rekeneenheid inspuiting af.
Betreft het een energy motor?
Zoja.
Ik heb een keer meegemaakt verwarmingsegel onder inlaatspruitstuk doorgebrand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.