Renault Scenic: verhoogd brandstofverbruik

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Mijn Scenic II rijdt prima bij een volle tank. Wanneer de tank minder dan halfvol is, is het brandstofverbruik aanzienlijk hoger. Bovendien krijgt de motor te maken met haperingen bij het optrekken na een bocht of een rotonde. Komt dan niet mee met het gaspedaal. Motor loopt wel regelmatig op 4 cylinders. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?Mvg. Harrie

harper

Geplaatst door harper (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Zijn die haperingen bij volle of halfvolle tank?

Kan een probleem met de benzinedruk zijn.

harper (0), 11 jaar geleden

Haperingen en verhoogd benzineverbruik treden beide op bij halfvolle tank.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Ik heb soortgelijk probleem gehad met een fiat uno. Brandstof verbruik weet ik niet, maar wel de haperingen. Zat een scheur in de brandstof tank. Nadat dit gemaakt was probleem over.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Probleem zou in de bezinepomp kunnen zitten dat inwendig de slang is gescheurd vanaf pomp gedeelte naar koppelstuk voor de leiding erop te klikken.
Men krijgt dan drukverlies in de tank.

harper (0), 11 jaar geleden

Klinkt aannemelijk. Ik zal zodra ik er tijd voor heb de pomp demonteren en inspecteren.
Bedankt voor de adviezen.

harper (0), 11 jaar geleden

Vandaag de benzinepomp onderzocht. Het bewuste slangetje dat tussen pomp en koppelstuk is gemonteerd is helemaal dicht. Door de pomp te laten draaien en gelijktijdig in de tank te kijken zag ik dat het continu borrelt rondom de onderkant van de pomp. Er is nergens een scheurtje te bekennen in het kunstofhuis. Is dit borrelen normaal, of duidt dit op een lek? Als het inderdaad een lek is, is dit pomphuis dan te demonteren of is vervangen de enigste oplossing.
De benzinestroom is met de duim af te stoppen. Wel wordt er dan voelbaar meer druk op gebouwd.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De benzine druk wordt in de pomp geregelt.
Dat kan het borrelen zijn .
De druk van de pomp moet ongeveer min 1.5 bar zijn.
Men krijgt geen losse delen alleen een complete pomp/vlotter combinatie.
Let op altijd pakking en ring vervangen.

harper (0), 11 jaar geleden

probleem is nog steeds aanwezig. Aan de drukzijde van de pomp heb ik een slang verbonden die drukloos in een tank uitmond. De eerste 12 seconden krijg ik een volle straal, daarna vermindert de opbrengst behoorlijk en begint de pomp een borrelend geluid te maken. Bij herhaling precies hetzelfde. Ik denk daarom dat het probleem aan de zuigzijde zit. Echter het gaasfilter aan de onderkant is schoon en het rubbervlottertje is gangbaar. Wie heeft een idee?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.