Renault Laguna: Auto schokt bij het loslaten van gaspedaal

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,

Wij zijn sinds kort in het bezit van een Renault Laguna uit 2004 met 148.000 km op de teller.
Nu komen we er tijdens het gebruik achter dat de auto schokt en een klappend geluid maakt tijdens het loslaten van het gaspedaal.

Ook hoor ik dat klappend geluid als ik op de plaats sta en de versnelling in de 1 zet en net aan laat grijpen en vervolgens in de achteruit en aan laat grijpen.

Zelf heb ik het vermoedde dat het een motorsteun kan zijn maar volgens de renault garage is het misschien de versnellingsbak of het vliegwiel.
Ze sluiten eigenlijk niks uit en zeggen dat dit alleen maar te controleren is als ze de auto uit elkaar draaien. Uiteraard zijn wij dan bang dat we al onnodig veel kosten maken.

Wie heeft er nog tips om een aantal dingen te controleren die ik zelf kan doen???


Graag jullie hulp/advies in deze.

Alvast bedankt.

Grt Paul

Paulus8630

Geplaatst door Paulus8630 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik zou toch naar de motorsteunen kijken.
Vooral RV en de pendelsteun onder de auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.