Renault Megane: powerbox advies

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 DCI K9K

Beste collea's

Ik heb al het ene ander gezocht op de forum enkel is er niet veel over te vinden.
Ik wil graag een powerbox kopen voor mijn megane 1.5 dci techline van 2005
Alleen schijnt dit geen powerbox te zijn die je tussen de temperatuur sensor van de motor zet maar 1 die je tussen de raildruksensor zet.
Auto heeft een 101 pk motor en je kan op de volgende site een powerbox kopen in 2 variatie's

Is dit allemaal verantwoord? ik ben een rustige rijder met een koude motor. rijdt hem altijd rustig warm en ben absoluut geen aftrapper.

Auto heeft op moment 143.000 km gelopen.


zie de site voor meer info.

http://www.racechip.de/racechip-chiptuni...

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie's !!

ydasci

Geplaatst door ydasci (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De 1.5 motoren zijn gevoelig wat betreft lagerschalen.
Aangezien dat de auto reeds 143000 heeft gelopen is dat als je pech hebt snel het einde en over.

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Zolang je rustig rijdt en niet aftrapt heb je echt geen powerbox nodig.. de fabrikant heeft bedacht wat bij gemiddelde omstandigheden het beste programma is voor deze motor... Als je kijkt naar de lange lijst met voordelen welke men claimt?/ blijft er niet veel zinnigs over... Extra vermogen of koppel heb je niet nodig.9bij de huidige rijstijl maak je daar geen gebruik van.. bij het z.g. mindere verbruik van brandstof zet ik grote vraag tekens. En de rest van de argumenten betreft de kwaliteit van de powerbox.. (zolang je er geen hebt?? vervallen al die argumenten)

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Geld even op mijn rekening overmaken. Dan ga ik je wel vertellen dat je minimaal 20 pk extra hebt.

Extra voordeel, je blok gaat er ook minder snel aan.

Owja, hiervoor hadden we vroeger een naam. Evenals de magneten die je om de brandstofleidingenm kon zetten om alle ionen dezelfde kant op te laten wijzen, en dus zo een snellere verbrandig kreeg, powerboxjes voor koelvloeistof, powerboxjes voor lambdasonde's, powerboxjes voor .........noem het maar, vinnen in de inlaatpijp, High tech tuning shims voor onder de bougie's, etc.

TUSSEN DE OREN TUNING.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Tuning kan wel degelijk door een power box bij een geblazen motor. Maar of het goed is is wat anders.
Mijn inziens kan het voor dat geld niet. Maar elia, huistuner van renault, maakt voor veel meer centen ook powerboxen en daar zal wel iets meer kwaliteit achter zitten.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Een powerbox is niet meer dan een budget tuning, verwacht geen wonderen, alle waar is naar z'n geld.

Gr. paul

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Budget, is natuurlijk relatief. Die van Elia kost 700 euro. Maar idd voor 150 euro kan niet veel zijn.

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

ik vind 150 euro veel voor een weerstand in de signaaldraad van de brandstofdruksensor.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Powerbox zou ik niet doen.
Als je netjes wilt tunen,laat dan de software herschrijven,dan kun je ook nog aangeven hoe en wat je wilt.
Bijv verbruik of trekkracht bij lage toerentallen.
Er zijn zat bedrijven die dat netjes kunnen,voor zo rond de 900 euro moet dat op een hele nette manier kunnen.
Is veel beter en betrouwbaarder dan een powerbox die alleen maar signalen en sensoren in de war schopt.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Eens

zafira2.2dti (0), 11 jaar geleden

Hey Yusuf, ik zie dat je na 4 dagen nog steeds niks hebt laten horen, maar wil toch dit wel even kwijt, ik heb met mijn Scenic 1.9dci 120pk chiptuning gedaan, en ik kan je vertellen ik rij nu echt met een beest van een diesel rond, 198270km op de klok en al 98000km gechipt. Motorisch nog nooit een slag verkeerd geslagen (afklop afklop) ook ik rij als hij koud is rustig maar maak ook veel "snelle" ritten door Duitsland, en rijd nog steeds geweldig.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Renau...

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Chiptuning is heel iets anders dan een powerbox!.

ydasci (0), 11 jaar geleden

Dit ga ik dus zeker niet doen,
De boel naar de maan helpen no way!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.