Peugeot 407: electronisch geregelde schokdempers

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6 155Kw

Hallo allemaal,

Ik heb een 407 SW v6 met 268xxx km op de klok. Op gas. Nu heb ik de schokdempers vervangen (electronisch geregelde) met de complete
poten( dus inclusief veer) van een schade v6 met 47.000km op de teller. Nu stuit ik op het volgende:

Achter geen probleem, merk ook maar heel weinig verschil. Aan de voorzijde is mijn auto behoorlijk omhoog gekomen en veert nauwelijks in.
Nu is een klein verschilletje mogelijk ivm oude en nieuwe dempers, maar dit is naar mijn idee te veel. moeten de dempers ''ingeleerd'' worden??
of kan ik door het verzetten van de potmeters op de demper een verschil maken?

een ander ding wat ik ondekt heb is dat de spiraalveren die op de auto zaten een paar rode verfstippen hebben. De nieuwe (47.000km) hebben
groen en gele verstippen. Is dit van belang? is dit bijvoorbeeld een kleurcode voor de stugheid van de spiraalveer??

Graag hulp.

Bijvoorbaad bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet
Jeroen Durenkamp

ploen

Geplaatst door ploen (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Waar had die donorauto schade? Voorzijde ? Zou het dan kunnen dat (een van) die schokbrekers iets krom is.?

ploen (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reaktie, maar dit in niet het geval. Het was een diefstal schade.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Ik had voor de montage mijn eigen veren op de poten gezet ! Wellicht heb je nu de veren van een diesel gekregen.! Bij vervangenvan veren vraagt men altijd de kleurcode ( onderdelen handel ) Succes.

ploen (0), 11 jaar geleden

[quote=Punt]Ik had voor de montage mijn eigen veren op de poten gezet ! Wellicht heb je nu de veren van een diesel gekregen.! Bij vervangenvan veren vraagt men altijd de kleurcode ( onderdelen handel ) Succes.[/quote]
nee komen ook van een v6 benzine zelfde bouwjaar, .......alleen waren ze wel van een sedan......

ploen (0), 11 jaar geleden

[quote=ploen][quote=Punt]Ik had voor de montage mijn eigen veren op de poten gezet ! Wellicht heb je nu de veren van een diesel gekregen.! Bij vervangenvan veren vraagt men altijd de kleurcode ( onderdelen handel ) Succes.[/quote]
nee komen ook van een v6 benzine zelfde bouwjaar, .......alleen waren ze wel van een sedan......[/quote]
bedankt voor je reaktie... ik heb zelf ook het idee dat de kleuren voor een bepaalde stijfheid staan

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Meet de dikte van de veer maar eens .! 1/4 mm dikte verschil is al voldoende voor veel meer stijfheid. Had maar even gemeten .. Groeten.

ploen (0), 11 jaar geleden

ZO... even een update........
De oude veren terug gezet en voilla......... geen verschil in hoogte! mijn probleem nog steeds niet opgelost.
Kan je hoogte of nulstand regelen met potmeters op de dempers??

ploen (0), 9 jaar geleden

Geen oplossing gevonden Auto verkocht!
Toch bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum