Renault Espace: Espace 1.9DCI koelwatertemp komt niet op dashboard

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: F9Q

Na vervangen motor komt de koelwatertemperatuur niet op het dashboard. Systeem is volledig ontlucht, verwarming werkt, radiator wordt warm.
Koelwatersensor vervangen, maar niet zichtbaar op het dashboard van temperatuur.
Schroef draait constant.

gman

Geplaatst door gman (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Sensor defect of bedradings probleem.
Koelven draait constant omdat er een probleem is met de sensor of iets anders waardoor de beveiliging actief is.

gman (0), 11 jaar geleden

Ok inderdaad, dat vermoeden had ik al, auto doet verder alles goed, heeft er iemand een schematje van hoe dit moet lopen, of eventueel de tussenstekkers met hun plaats om te meten?

Sensor had ik al vervangen, was ik vergeten te melden.

gman (0), 11 jaar geleden

Probleem opgelost, onderbreking in de bedrading was de oorzaak, draad bijgelegd en opgelost.
Symptomen: geen signaal koelwatertemp op dashboard, airco wekt niet meer, ventilator blijft draaien en motor heeft minder vermogen met een dood punt op 2000 tr/min, en voorgloeien duurt abnormaal lang.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.