Renault Megane: Verstuivers

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci k9k

Hallo iedereen,

Ik ben radeloos kan iemand mij advies geven wat te doen.

Ik heb 3 maanden terug een megane 1.5 dci techline gekocht uit 2005 met 134.000 km's
Hier kreeg ik 6 maanden bovag garantie.

Km staat momenteel op 144.247 km

Na de eerste week begonnen de problemen.

Als ik de auto koud starte dan liep deze op 3.5 cillinders. Zodra de motor op temp was dan was het weg.
Auto rookte als je op de snelweg zat met inhalen. Of in de stad als je optrok bij de stoplichten.

Herop hebben ze diagnose gesteld en kwamen ze uit op een gloeibougie diemkapot was.
Ze hebben de gloeibougie van cillinder 4 vervangen.
Ik nam de auto mee en de volgende ochtend..... Ja hoor weer de zelfde problemen.
Ik weer terug. Hebben ze dignose gesteld. Konden niks vinden. Kreeg ik als antwoord, meneer wij kunnen niks vinden maar..... Wij gaan de verstuivers vervangen alle 4 maar dit worden ruildelen.
Ok ik heb er geen problemen mee. Het zijn tenslotte ook nieuwe verstuivers. Zo gzegd zo gedaan.
Heb im de auto de volgende dag opgehaald. Netjes de sleutel gekregen en met de hoop dat het weg zou zijn.
Stap ik in de auto start de auto en motor loopt stilletjes. Wil ik weg rijden zit er totaal geen vermogen in de auto. Alsof ik een tandemasser van 2000 kg acher de auto heb. Auto komt niet op snelheid.
Ik weer terug. Rijden ze de auto naar binnen komt de receptionist na 30 mint naar met toe om te zeggen dat het de verkeerde verstuivers zijn. Ik en nu????
Meneer wij gaan originele verstuivers bestellen van renault deze komen morgen ochtend binnen.
Ik scheldend weg gegaan. Wordt ik gebeld in de middag dat mijn auto klaar staat en deze netjes wordt gebracht.
Ok dus ik blij he he he eindelijk auto klaar .

Stap ik vanavond in de auto om weg te rijden, raampje open hoor ik iets ratelen. Stap uit de auto en hoor dat de motor er rauw klinkt, soort gerinkel. Als je gas geeft en loslaat hoornje grrrrrrr grrrrrrr klinkt verschrikkelijk rauw.

Wat zou dat kunnen zijn???

Ik wordt moedeloos, ik weet het niet meer.

ydasci

Geplaatst door ydasci (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

als op papier zetten en terug ermee, laat voor de garantie verloopt een keuring uitvoeren,( bij de anwb bijvoorbeeld) zodat je niet voor verrassingen komt te staan

ydasci (0), 11 jaar geleden

Dank voor de tip ga ik morgen doen. Wat zou het kunnen zijn? Zo horen niet rauw te lopen toch? Heeft hij trouwens nooit gedaan. Of komt het omdat het nieuwe verstuivers zijn en moeten inlopen of zo?

ydasci (0), 11 jaar geleden

De verstuivers opnieuw ingeleerd en probleem opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.