Renault Scenic: Inspuiting controleren + Emissiesysteemcontrolen -> langzaam opt

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9DCI

Beste allen,

Eergisteren ben ik richting noord-frankrijk vertrokken met mijn Scenic.
In deze rit heeft de auto zonder problemen gefunctioneerd.

De volgende dag startte ik de auto waarna ik direct de melding "inspuiting controleren" kreeg. De auto trekt opeens (erg!) langzaam op, en ook lijkt de turbo volledig te ontbreken. Harder dan 80km/u lijkt niet te meer te gaan.
Na ongeveer 10 minuten rijden kreeg ik ook de melding "emissiesysteem controleren".
Het opnieuw starten van de auto geeft geen verbetering..

In Frankrijk zijn alle dealers t/m dinsdag gesloten. Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachtten?

Mvg,
Daan

daanvdl

Geplaatst door daanvdl (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

ANWB is al jaren aanwezig tijdens de vakantie in Frankrijk.
Misschien wel ergens vlak bij jou in de buurt. Die kunnen ook nog wel iets uitlezen.
De vraag is dan of ze ook het onderdeel op voorraad hebben of eraan kunnen komen.

Anders wordt het wachten tot dinsdag.

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Als het tot de technische kennis hoort , haal de accuklem , de min pool , er eens af , laat deze er 30 sec af en plaats hem weer terug , en kijk dan eens wat er gebeurt.
Als de radio een code heeft moet je deze wel weten, anders heb je daarna een volgend probleem.
Elektrische ramen resetten door de schakelaar 10 sec of langer in de boven stand vast tehouden.

daanvdl (0), 11 jaar geleden

Vanmorgen bij de lokale Renault dealer. Deze melden mij dat de EGR klep vervangen dient te worden. Kosten: €590.
Nu hopen dat het daarmee volledig verholpen is...

Het resetten dmv de accu eraf heb ik niet geprobeerd ivm het mogelijk niet meer functioneren van de autoradio (dus ook de navigatie e.d...)

daanvdl (0), 11 jaar geleden

EGR vervangen met wat pakkingen en wat herprogrammeer-werk..rijdt weer als een trein!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.