Audi 100: injectiepomp doet niks

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2L 5c

ik heb een audi 100 CD 2.2l 5 cilinder
heeft iemand een schema van de injectiepomp? of weet op welke draden spanning hoort te staan?
de opvoerpomp doet het, als je het filter losdraait spuit het eruit, als je een leiding van de injectiepomp losdraait komt er niks uit
er zitten 5 draden aan en op 2 staat hele zwakke spanning en met starten veranderd er niks.
of zou de pomp stuk zijn, heb er nog niet van gehoord dat die dingen kapot lopen.

quartertje

Geplaatst door quartertje (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

12 volt direct op de pompaansluitingen zetten, let op hij is wel gevoellig voor polarisatie. ofwel + op + en - op -

even testen of hij dan wel loopt.

zo ja, relais overleden of manco in draadboom. Zo nee, pomp naar de eeuwige jachtvelden. (gebeurt meer) als je een nieuwe pomp plaatst haal dan de tank volledig leeg en spoel deze. de oorzaak van een defect pomp is meestal water of vervuiling.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

De negatieve pool van die brandstofpomp zit bij die modellen aan de bevestiging van het linker achterlicht ?!?! Als de pomp het niet doet of slecht eerst hier naar kijken. Pomp moet afgeknepen 8 tot 10 bar druk kunnen geven..
Groeten.

quartertje (0), 11 jaar geleden

ik heb een paar goede tikken op het relais gegeven en hij doet het weer, bedankt voor de hulp
nu maar hopen dat hij het volhoud tot ik thuis ben ^^

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

thuis nieuw relais halen dus......

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

quartertje
Particulier
Echte naam: wappie
Woonplaats: tharde
Bedrijf: kielman
Geregistreerd: 2 juni 2012
Berichten: 3
E-mailk-jetronicAudi 100
Bouwjaar: 1985
Brandstof: benzine
Motor: 2.2l 5cil ik heb een audi 100 2.2L 5 cil

de auto loop niet, als je hem start dan slaat hij 1 seconde aan en dan geen pruttel meer.
als de spinnenkop kapot was zou hij ook niet 1 seconde aanslaan toch?
de opvoerpomp doet het en als ik het filter losdraai spuit het eruit.

ik heb ook stroom gemeten en er staat zwakke spanning op 1 draad. maar hij heeft wel weer gelopen daarna zonder er wat aan te doen. dus ik denk niet dat dat het probleem is

heb al eerder deze problemen gehad en na 2 dagen laten staan van de auto deed hij het weer, heb er 2 weken mee gereden zonder problemen en nu is hij er weer mee gekapt.

iemand een idee waar ik moet zoeken?

groeten marieke



Bericht verplaatst door Moderator.

quartertje (0), 11 jaar geleden

ik heb relais 10 van de k jetronic doorverbonden met een draadje en je hoort de pomp klik zeggen en zoemen, is dat het geluid dat hij hoort te maken?

er zit een sensor voor op de pomp waar 2 draden in gaan. een soort druksensor? kan het daar aan liggen?

peter139 (0), 11 jaar geleden

de brandstof relais van audi/vw staan er om bekend dat ze geen heel autoleven mee gaan. Er zijn veel klachten mee.

je kunt de brandstofpomprelais er even uithalen de de 2 dikke polen doorverbinden met een draadje om te testen. de pomp onder de auto hoor je dan wel lopen.

Volgens mij hoort de auto een zoemend geluid te geven als je hem op contact zet. Dit duurt ongveveer 2-3 seconden. De leiding naar de spinnekop wordt dan op druk gezet. Let hier eens op of je dit hoort. Na het starten gaat de pomp lopen. Ik heb het dan wel over de hoofdpomp. De ander pomp zit in je tank, dit is de opvoerpomp. Als de auto ouder is is het misschien de moeite waard deze te testen, en te controleren of de zeef nog schoon is.

gr peter

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

brandstofrelais is geen specifieke vag klacht, het komt bij alle auto's voor. Het is een relais dat behoorlijk grote stromen schakelt. (startstroom van de pomp) Die relais zijn eenvoudig weg aan slijtage onderhevig. (inbranden van de contacten) Eenmaal ingebrand na 10.000 keer schakelen wordt de overgangsweerstand hoog en houd het op een goede dag in een keer op.

quartertje (0), 11 jaar geleden

@ peter, wat jij zegt heb ik allemaal al gedaan, heb wel een nieuw relais besteld voor de k-jetronic.
dat hij aanslaat voor 2 seconden weet ik ook dat is door de injector voor de koude start in de inlaat.
kan ik de spinnenkop loshalen om te kijken of alles nog gangbaar is?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.