Renault Megane: Distributie vervangen van dTi motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: F9Q

Goedendag,

de distributie van mijn Renault Megane break 1.9dTi (80pk) dient vervangen te worden aangezien deze er alweer 75.000 op heeft zitten. De vorige keer heb ik dit door een Renault dealer laten doen maar ik ben aan het kijken of dit eventueel ook zelf, lees: goedkoper, te doen is.

Mijn vraag is alleen, is het vervangen van de distributie een klus die je zelf kunt of kan je dit toch beter overlaten aan de dealer?

Ik heb sleutel ervaring, o.a. het vervangen van koppakkingen en distributieriemen bij Peugeot's en VW's. Ben alleen een beetje huiverig voor een diesel aangezien ik niet weet of de timing kan verlopen....

Toverstaf11661

Geplaatst door Toverstaf11661 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Deze motor heeft nog spieen .
Makkelijk te doen dmv van tevoren aan tekenen met een lakstift als de motor netjes loopt.
Anders heb je een bdp stift nodig om de motor op tijd te zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.