Renault Grand Scenic: Display dashboard

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCI

Hallo,

Sinds twee dagen is de rechterkant van mijn dashboard display uitgevallen ( temperatuurmeter,klok en radio info ). De linker kant is ook wat vager geworden. Twee jaar terug was alles uitgevallen en toen had ik het laten repareren en nu dit weer. Gaat het soms om de twee jaar stuk of zo.

Kat

trkkt

Geplaatst door trkkt (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Tot een bepaalde leeftijd en km stand zit een coulance regeling op de panelen.
Even navragen bij je dealer.

Vinnie981 (0), 11 jaar geleden

Als alleen het probleem opgelost wordt: losse solderingen en niet de oorzaak: te grote hitte vorming in het dashboard, dan krijg je het probleem gewoon weer.

gripzz (0), 11 jaar geleden

En als er geen coulance meer is check deze link.
http://www.renaultforum.nl/forum/viewtop...

teunissen (0), 11 jaar geleden

Vinnie,
te grote hitte vorming in het dashboard, schrijf jij, ik vind het een begrijpelijk antwoord, maar hoe los je dat dan op
dat hij niet oververhit raakt???

zafira2.2dti (0), 11 jaar geleden

Hey trkkt, ik heb mijn display ook laten maken bij de link van grippz, en ik moet zeggen: geweldige service, leuke lui, en niet onbelangrijk, het werkt al weer 25 maanden feilloos .

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je bij de dealer gaat ben ongeveer het zelfde bedrag kwijt en heb je een nieuwe klok moet hij wel in de regeling vallen.

zafira2.2dti (0), 11 jaar geleden

ja ja Ramjod, en als je niet in de regeling valt ben je er 1000-1200 kwijt.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Display kost de helft met montage.
Ik weet niet hoe je aan die prijs komt.

zafira2.2dti (0), 11 jaar geleden

Hey Ramjod, kijk even bij deze link en dan post 8, let wel op het jaartal 2008, dus wat zal het nu kosten??

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Verotronics in Eindhoven repareerd de panelen rond de 2xx euro.
Ook voor particulieren.

Vinnie981 (0), 11 jaar geleden

@teunissen de hitte vorming is alleen op te lossen door passieve of actieve koeling te gebruiken. Passief wordt gedaan door extra gaten in de zwarte omhuizing te maken van het dashboard plus op de 1R0 weerstanden en rond en op de mosfet, etc extra koellichamen te plaatsen. Actief kan door in de zwarte plaat waar je het dashboard tegen aanschroeft aan de linkerkant een stukje plastic weg te halen 5x5 cm^2 (pas op niet te ver naar rechts gaan). Op die lokatie kun je ook met je hand (als die niet al te groot is achter komen). Dan schroef je daar een ventilator neer die je schakelt over de sigaretten-aansteker-aansluiting, zodat wanneer het contact op je auto staat de ventilator het display zal koelen. Wel moet je dan ook een gat maken in de zwarte doos rond het display en eventueel tochtstrip rond het gemaakte gat plakken, zodat alle lucht die de ventilator verplaatst rechtstreeks in het dashboard gepompt wordt. Dit is ook precies de lokatie die veel te heet wordt.

Als je echter alleen het probleem oplost en niet de oorzaak, dan krijg je het probleem helaas gewoon weer terug. Een van de redenen dat meestal maar max 2 jaar garantie gegeven wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.