Fiat Punto: Punto tankprobleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

Geachte mensen,

Ik heb een probleem met mijn Fiat Punto uit 2002. Het betreft niet het rijden, want dat is echt perfect, helemaal niks aan te klagen. Maar aan het tanken. Ik heb hiervoor meerdere auto's gehad, dus ik weet wel hoe ik moet tanken, alleen met deze auto wil het niet goed lukken. (schaam schaam...) De spuit slaat de hele tijd af, als ik tank moet ik hem tot een bepaalde hoogte dichtknijpen, net tot het punt tot afslaan. Zo duurt tanken zeer lang, kan ik vertellen...

Heb vanalles geprobeerd, een andere hoek, de spuit minder ver erin, maar niks helpt.

Wie o wie zou weten hoe dit kan?

FiaPunto

Geplaatst door FiaPunto (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Boven in de tank zit een omloopslang. Deze komt uit in de vul pijp.. Controleer of deze slang nergens geknikt of platgedrukt is... Ook kan het zijn dat de voering van de slang (boven of onder) stuk is, zodat er een verstopping is bij een aansluiting ervan.

Die slang dient ervoor om tujdens het tanken de lucht uit de tank te laten verdwijnen.. Die lucht moet plaats maken voor de brandstof..

janbrouwer (0), 11 jaar geleden

Bij het tanken de slang niet recht houden, maar een kwartslag gedraaid houden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.