Renault Espace: Airco

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2dCi

Na 8 jaar auto bezit werkte de airco niet meer. Deze maand hadden ze een aanbieding bij Renault voor 60 euro controle en vullen airco systeem. Uit de controle bleek dat de afdichting op de condensor vanaf de pomp lekte. Deze vervangen en opnieuw afgevuld en test gedraaid. Alles lijkt nu weer in orde. De airco was in 2002 een keer bijgevuld en sindsdien nooit meer iets aan gedaan behalve wat filtertjes vervangen. Kortom heeft altijd netjes gewerkt.

AlOmbreDuFort

Geplaatst door AlOmbreDuFort (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Helaas heeft de pakking niet gehouden en is eruit gevlogen na slechts één dag. Kan dat zomaar of is er wat anders aan de hand?

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Wat ik eerder meldde dat het de condensor was, klopt niet. Het is la bouteille déshydratante ( ff de NL vertaling zoeken).... volgens mij moet dat de filter/droger of accumulator zijn. De leiding die hier boven op zit lekt. De rubbers zijn al vervangen maar hij lekt nog steeds. Moet ik nu dit potje inclusief leidingen vervangen of volstaat het enkel het potje te vervangen. Een nieuwe pot is er al tussen de 23 en 90 euro terwijl een leiding ( alleen via Renault) al gauw op 210 euro ex BTW komt. Kent iemand dit probleem en kan die mij hierin kan adviseren? Thanks

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Er kan niet 1 leiding op zitten, altijd 2 leidingen.
Dat is de accumulator, leidingen hoef je niet te vervangen (tenzij beschadigd), alleen de accumulator plus de O-ringen, dan ligt het eraan of het een Espace III of IV is, daar zit verschil in.

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Klopt er zitten twee leidingen, te snel gekeken en niet goed opgelet... mijn fout :-). Nu kom ik op internet twee typen accumulator tegen, een met en een zonder drukbegrenzer. Mijn Espace is een type 3 fase 2. Zonder uitbouw kan ik niet zien welke typenummer hij draagt dus blijf ik in het ongewisse tenzij iemand dat als parate kennis heeft en het mij kan vertellen. Tot zover alvast bedankt voor de hulp.

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Klopt zit verschil in, had ik al gezegd.
Welk motortype: G9T710 ? of andere
Als je kunt zien dat er twee leidingen op zitten kun je ook zien of de servicekoppeling van de airco, op de accumulator zit ? of dar er de drukschakelaar op de accumulator aanwezig is ?

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Ik heb inderdaad de G9T 710 volgens het type plaatje.

Er zitten twee leidingen op maar een servicekoppeling of drukschakelaar, geen idee. Vandaag getracht met een spiegeltje het typenummer te lezen, maar helaas is dat onleesbaar of onvindbaar. Ik heb een automatische klimaat regeling. weet niet of dit helpt. Helaas lukt het me niet om een foto te uploaden om het duidelijker te maken. Ding staat een uur te draaien en dan breek ik de upload maar af.

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Voor het motortype G9T710 komt maar 1 droger voor en dat is de droger waar de pressostaat (drukschakelaar) op zit gemonteerd.
onderstaande oem nummers zijn van die droger.
OEM nummer 6025311363-6025315738-7701045347

Lijkt me sterk dat je de pressostaat niet kunt zien, die zit er recht bovenop

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Pff ik moet ook niet kijken direkt na de lunch ;-) Je hebt helemaal gelijk de drukschakelaar zit er boven op. Is er nog een speciala procedure om deze te vervangen? Tnx

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Systeem moet leeg zijn.
Droger vervangen en binnen de 15 minuten breken met stikstof (lek controle), stikstof aflaten, diep vacumeren, terug afvullen.

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Vandaag getracht de droger te vervangen maar ik krijg hem niet uit zijn "klem". De schroef leidingen en drukschakelaar zijn al los maar er zit geen beweging in. Zit er onder ook nog een klem of zoiets? Ik heb helaas geen brug om het goed te kunnen bekijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.