Renault Megane: Vervangen raammechaniek achter Megane Cabrio II (2004)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16

Vandaag een probleem opgelopen met het linker achterraam. Bij het sluiten hoorde ik een knak en het raam bewoon niet verder.
Achterbank uitgebouwd en paneel verwijderd. Ik zie dat een kabel van het mechaniek los hangt. Er zit ruimte in de kabel en ik denk dat het mechaniek vervangen moet worden.
Nu kom ik er alleen niet uit hoe ik dat doe. Er is redelijk weinig ruimte om te werken en voordat ik alles los haal en niet meer in el;kaar krijg ;-).
Vraag: hoe kan ik het mechaniek vervangen? Alle hulp is welkom.

Eelco
Zaandam

EelcoH

Geplaatst door EelcoH (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

willyvan (5) PRO, 11 jaar geleden

van bovenaf twee 6 boutjes losdraaien en onderkant een boutje achter bekleding en stekker van de motor losmaken dan kan je ruit met mechaniek er compleet uitpakken.
let wel op bij montage met afstellen ruit met de drie boutjes niet te vast ruit springt meteen stuk

check

Beste antwoord, geplaatst door wietsma (0), 11 jaar geleden

Even de bekleding los, de achterbank zit met twee torx schroeven onder de plastic zwarte kapjes. Het raam mechaniek zit met twee boutjes boven aan vast, de meest buitenste. En onderaan met een boutje. Stekker los en je kan het zo boven langs eruit trekken. Als je knap hoorde tijdens het open of dicht. Dan is er een plastic gelijder gebroken hier zit een staal draad in. Met een beetje massel kan je repareren door alleen dat plastic te vervangen. Bij mij was het raam een paar keer op en neer geweest. Hierdoor een puinhoop in het motortje. Kwam niet meer goed.
Het uit en inbouwen is ongeveer een uurtje. Heb even een videotje gemaakt zie http://www.youtube.com/watch?v=NqlE7lKjt... Succes Jacob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.