Renault Laguna: Remlichten blijven branden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Mijn remlichten blijven continue branden als ik op stadslichten rijd. Als ik zonder verlichting rijd en ik rem begint zowel mijn voor- als achterverlichting flauwtjes te branden. Ook de binnenverlichting van het dashboard licht dan op. Heb een trekhaak die vorig jaar gemonteerd is, voorheen geen problemen mee.

Start verder goed. Accu lijkt me ok.

Lijkt me massa probleem maar hoe op te lossen.

effemaar

Geplaatst door effemaar (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Heino4267 (225), 11 jaar geleden

Het kan niet in je stekkerdoos van de trekhaak zitten, want dan vliegen de zekeringen er uit.
Het is met zekerheid een slechte massaverbinding en die vind je alleen maar door alle massapunten en massastrips in de auto te controleren.
De verbinding van motorblok naar carrosserie is het niet, want dan startte de auto niet (of slecht).
Wellicht weet een van de profs hier waar de overige massapunten in een Laguna II Phase I zitten?

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Het kan dus wel degelijk ook in de aanhangwagencontactdoos zitten, maar vaker komen dit soortr storingen voor na het vervangen van een achterlicht of remlichtlampje, waar een dubbelpolig in hoort te zitten, en vervangen wordt door een enkelpolig.

effemaar (0), 11 jaar geleden

Bedankt !,

Er zat een verkeerd lampje in achter wat d eoorzaak was zag ik. Remlichten brandden in ieder geval niet meer en de binnen verlichting is ook weer ok.

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Fijn dat het opgelost is.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.