Renault Grand Scenic: Volumetrisch alarm gaat ongewenst af Grand Scenic techline full

Bouwjaar: 2008, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Sinds gisteren gaat het volumetrisch alarm ongewenst af.
Als ik de auto op slot doe dan gaat er linksachter een LEDje twee keer knipperen met een interval van ongeveer een seconde, daarna alleen maar vier keer heel snel, een een snelle tussenpauze en weer vier keer heel snel.

Als het alarm af gaat en ik de auto open gaat er links achter een LEDje 3x knipperen en dan een seconde pauze.
Dit duid op het volumetrisch alarm

Volgens de handleiding is dit het volumetrisch alarm.
Deze kan ik de-activeren door de kaart in de gleuf te doen met geopend portier, 5x op start te drukken en daarna het portier te sluiten, dit is echter niet gewenst.

Gisteravond deed het alarm het naar behoren er vloog een vliegje uit de auto, dus had hoop dat dit de rede zou zijn. Echter is dit niet het geval en kan geenj beestjes of bewegende zaken ontdekken.

Zijn de twee knopjes in de achterbak tegen de hemel aan de twee sensoren, of zijn er meer?

Ik krijg in mijn dashboard ook geen meldingen.

gripzz

Geplaatst door gripzz (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat zijn de sensoren.
Je kunt proberen de stekkers te wisselen op de centrale van het alarm witte en rode stekker.
Centrale zit als ik het goed heb links achter de bekleding.

gripzz (0), 11 jaar geleden

Probleem opgelost!
Bedankt voor de info.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.