Renault Megane: ashoes vervangen vanaf wielzijde of niet?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik probeer de gescheurde ashoes van de aandrijfas te vervangen. Gaat om links, wielzijde. De hoes is van rubber, niet van plastic. Ik heb het idee dat de homokineet er niet afkan en de hoes misschien via de binnenzijde op de as geschoven moet worden. Iemand een idee of dat klopt? (of hoe het anders WEL moet)

Bedankt!

megane classic '99, LAOW

jansennesnaj

Geplaatst door jansennesnaj (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Zou kunnen dat de homokyneet er niet af kan. Dan moet inderdaad de hoes vanaf de binnenzijde vervangen worden. Er zijn echter hoezen in de handel die toch via de buitenzijde gemonteerd kunnen worden m.b.v. een spreider. Die hoezen kunnen zover uitgerekt worden dat ze over de homokyneet kunnen.

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Betreft dan wel een universele hoes van zacht rubber die je zelf op maat moet maken is trouwens goed tedoen.

ford-12 (0), 11 jaar geleden

Heel even een tip; Je moet wel een spreider hebben deze ziet er uit als een kleine pion van kunstof en is te koop bij de automaterialen zaak waar je ook de ashoezen krijgt. Misschien kun je hem wel even lenen van iemand die zo'n ding heeft.

jansennesnaj (0), 11 jaar geleden

De oplossing:

Inderdaad een universele hoes gemonteerd, via de wiel-zijde. Veel makkelijker (lijkt me) dan de hele as loshalen.

Met een hardplastic trechter voor motorolie is het goed te doen. tegen de homokineet aan zetten, flink wat vet erop en de ashoes er binnenstebuiten overheen trekken. Eenmaal eroverheen kan je 'm dan terugvouwen, zodat de brede kant weer aan de wielzijde zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.