Renault Scenic: De motor hapert bij vlot optrekken.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Mijn Renault Scenic 2.0 16v hapert als ik vlot optrek. Het lijkt wel of de motor zichzelf smoort. Bij rustig optrekken is er geen probleem en kan ik ook hoger in de toeren komen maar dan moet ik het gaspedaal niet te snel indrukken. Onbelast heeft de motor ook geen probleem. Ik heb mijn motorblok vervangen en sindsdien heb ik dit. Alleen het blok is vervangen dus de inspuiting e.d. is overgezet. De kunststof inlaat spruitstuk met 2 sensoren erin die boven op het blok zit zijn wel van het ruilblok. Kan daar mijn probleem vandaan komen?

r.rauw

Geplaatst door r.rauw (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

daar zit waarschijnlijk het probleem...zet de oude sensoren erin.

r.rauw (0), 11 jaar geleden

Het probleem is dat er statiegeld op het kapotte blok zat en deze terug is naar het auto demontagebedrijf, ik zal nieuwe bestellen en laat dan wel weten of het gewerkt heeft... bedankt.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

een rotte bougie of een bobine die overslaat.

r.rauw (0), 11 jaar geleden

Bij de eerste rit merkte ik het probleem en heb ik 4 nieuwe bougies erin gezet. Ik heb ook mijn eigen bobines teruggeplaatst. Deze heb ik een jaar geleden nieuw erop gezet. Het probleem blijft hetzelfde.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Slecht werkende injector.??

r.rauw (0), 11 jaar geleden

Zou evt ook kunnen. Kan zijn dat er iets is misgegaan bij de montage hiervan. Is er een manier om dit te controleren zodat ik geen dingen ga doen of kopen die niet nodig zijn?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Evt laten testen en ultrasoon reinigen.

r.rauw (0), 11 jaar geleden

Volgens de garage waar ik de auto gekocht heb kan het ook een niet goed aangesloten of beschadigde vacuumslangetje zijn, ik ga morgen alles nog eens nalopen.

r.rauw (0), 11 jaar geleden

Nog een keer de motor uitgelezen en nu dus de pingelsensor kapot. Deze vervangen en het haperen is voor 80% weg. Alleen bij voluit accelereren doet hij het nog een beetje. De computer gaf ook een fout voor de spruitstukdruksensor dus deze nog even controleren en dan zijn hopelijk alle problemen weg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.