Renault Clio: verschijnselen na vervanging koppelingsplaat Clio II benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Goedendag,

gisteren is bij een reparatiebedrijf dat ik niet ken (eerste keer daar geweest) de koppelingsplaat vervangen. Misschien verbeeld ik me dingen of waren die er ook al voor deze vervanging, maar het volgende is aan de hand. Gisterenavond ben ik heen en weer naar Groningen geweest, 250 heen en terug. De auto trok naar rechts als ik het stuur losliet, zowel op heenweg als terugweg, dus geen wind als oorzaak. Halen ze iets los bij zo'n vervanging waardoor, als ze het daarna niet weer goed vastzetten/afstellen, dit kan gebeuren en zo ja, wat is het dan waarschijnlijk? Kan dat veel kwaad/schade berokkenen bij doorrijden daarmee? Verder rook ik niet tijdens het rijden en ook niet met de ventilatie open iets, maar wel na aankomst in Groningen in stilstand en na terugkomst thuis, een soort brandluchtje. Misschien is het gewoon wat olie die lekt vanwege kleppendekselpkaaking van 13 jaar oud, maar kan het ook iets te maken hebben met de vervanging van de koppelingsplaat? Ik vroeg me af bijvoorbeeld of er versnellingsbakolie afgetapt is om deze vervanging te kunnen doen en of ze die weer goed aan hebben gevuld. Trouwens, ik las dat er geen olie bij de koppelingsplaat mag komen, omdat die anders slipt en te heet wordt en verbrandt. Hij schakelt goed en de koppeling slipt niet meer na de vervanging, dus het zal wel niet zo zijn dat de brandlucht komt van olie bij de koppelingsplaat? De oude plaat was helemaal verbrand, lieten ze me zien en ze zeiden dat ook. Ik neem aan van ouderdom.

Kortom, ik ben bang dat ze iets niet goed hebben afgewerkt en dat bij doorrijden ik weer op ga draaien voor een hoop kosten.

Graag verneem ik een gedegen antwoord op deze vragen, waarvoor alvast veel dank. Zelf ben ik jurist, dus als iemand een wedervraag heeft, wil ik die graag beantwoorden als het op mijn gebied van expertise ligt.

M vr gr.,
J de Geus

jjfdegeus

Geplaatst door jjfdegeus (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Ze hebben het subframe (complete voorterrein) er onderuit moeten halen om de bak eruit te krijgen of ze hebben de motor met bak in zijn geheel eruit.
De bak olie moet afgetapt worden omdat de assen eruit moeten.

Zou toch even terug gaan en alles laten checken.

jjfdegeus (0), 11 jaar geleden

Ok bedankt. Als ze vergeten zijn bakolie te vullen of als ze onvoldoende gevuld hebben, zou ik dat dan al gemerkt hebben gedurende mijn ritten van twee keer 250 km? En zo ja, hoe?

En als het voorterrein is weggehaald, moeten ze dan ook weer opnieuw uitlijnen?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Het is wel raadzaam om uit te lijnen.

jjfdegeus (0), 11 jaar geleden

Dank je Ramjod, ik zal het uitlijnen laten checken.

En mijn vraag over de versnellingsbakolie?: "Als ze vergeten zijn bakolie te vullen of als ze onvoldoende gevuld hebben, zou ik dat dan al gemerkt hebben gedurende mijn ritten van twee keer 250 km? En zo ja, hoe?"

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Dan had je wel een jankend geluid gehoord want 250 km zonder olie was deze al kapot gelopen.

jjfdegeus (0), 11 jaar geleden

erg bedankt Ramjod. Als je eens een juridische vraag hebt: mijn mail is jjfdegeus@tele2.nl.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.