Renault Twingo: hoog laag hoog laag hoog laag stationair

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Lijkt net of twingo aan start van een F1 wedstrijd staat (vroem vroem vroem vroem)

Gasklephuis met remmenreiniger gereinigd zonder resultaat en een andere van de sloop gemonteerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Slangetjes gecontroleerd op scheurtjes en leklucht wat in mijn beleving niet het geval is.

Bij renault dealer diagnose laten doen en zeggen dat het voor 95% de ecu is.

Volgens het instructieboekje hoort bij het omdraaien van het contact het motormanagementlampje te gaan branden maar dit gebeurd ook niet, ik heb van het display alle lampjes al gecontroleerd en die zijn goed dus misschien toch de ecu ?

Wie heeft dezelfde ervaring en heeft tips voordat ik serieus geld ga uitgeven.

Alvast bedankt.

prutje initiale

Geplaatst door prutje initiale (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Werkt je stappenmotor op het gasklephuis?
Is deze gangbaar als je deze eruittrekt en induwt?
Is de bedrading in orde van stappenmotor naar rekeneenheid .
Is er echt negens een lekkage spruitstuk?
Voorzichtig met remreiniger het inlaatspruitstuk nagaan met lopende motor.
Pas op bij bougiekabels en bobine brandgevaar.

prutje initiale (0), 11 jaar geleden

Voor zover ik kan zien kan de stappenmotor er niet uit gehaald worden.

Ben al met remmenreiniger langs inlaatspruitstuk gegaan met draaiende motor maar merk geen verschil met draaiende motor, bovendien heb ik al een ander smoorklephuis gemonteerd en het probleem blijft.
Vind het ook vreemd dat bij het aanzetten van contact geen motorstoringslampje gaat branden voor heel even.

Ik denk dat ik de ecu maar ga laten testen bij ac tronics

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.