Renault Espace: Benzine lucht in auto

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Goedemiddag,

Ik heb last van benzine lucht als de auto stationair loopt, bv voor het stoplicht.
de ene keer ruik je het en de andere keer niet, gister ochtend was het heftige benzine lucht, en in de middag rook ik niks.
Onder de auto gekeken bij de brandstoftank, hier is alles droog.
als ik de motorkap open ruik je het heel erg, de dealer gebeld en die vertelde mij dat er een links tegen voorscherm een dampvat zit,
daar komt inderdaad wat benzine lucht vandaag, maar er lekt niks. de leiding ook bekeken maar dat zit er ook goed uit.
Heeft iemand een idee waar dat dampvat voor dient? en heeft iemand dit ook al eens gehad en eventueel een oplossing weet?

ik hoor het graag.

Pascal

Pccs

Geplaatst door Pccs (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Controleer beide benzine slangen op de inspuitbuis deze zijn meestal het probleem

Pccs (0), 11 jaar geleden

Ramjod,

Bedankt voor je reactie, er zitten 3 slangen op dat zwarte vat, 2 dezelfde en 1 dikkere?
Hoe zitten deze vast? Er zit namelijk geen klem of iets dergelijks omheen
Voorzichtig lostrekken?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik bedoel de inspuitbuis op de motor waar de injectoren op zitten daar zitten 2 benzine slangen op met een klem .
Door de ouderdom dichten deze klemmen de slangen niet meer af.

Pccs (0), 11 jaar geleden

Thanks,

ik ga vanmiddag even controleren. hoop dat dit oplossing is,
het vreemde is dat ik gister geen last had van de benzine lucht

't garagistje (0) PRO, 11 jaar geleden

Soms lekt de vlotter bovenaan de tank.

Pccs (0), 11 jaar geleden

De lucht is voornamelijk in het motor compartiment

Pccs (0), 11 jaar geleden

[quote=Ramjod]Ik bedoel de inspuitbuis op de motor waar de injectoren op zitten daar zitten 2 benzine slangen op met een klem .
Door de ouderdom dichten deze klemmen de slangen niet meer af.[/quote]
De lucht komt inderdaad van die slangen af, kan er net met me vingertoppen bij, wordt moeilijk om die slangen en klemmetjes vervangen.

Wordt dus naar de dealer rijden

Pccs (0), 11 jaar geleden

Klacht is inmiddels opgelost

Dealer gaf aan om 0.5cm van de benzine slang af te snijden en weer aan te sluiten met een nieuwe slangenklem.
Is een vaak voorkomende klacht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.