Renault Laguna: luchtverontreiningingslampje brand continu

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Ik heb sinds een paar dagen het ´´oranje lampje met het motortekentje`` branden op mijn dashboard. Resetten dmv de boardcomputerknop ingedrukt te houden en vervolgens de startkaart te plaatsen lukte, alleen ging hij na een paar kilometer alweer branden.
Na wat gegoogle bleek dat de egr klep wel eens de boosdoener kon zijn. Eerst eens geprobeerd de stekker van de egr klep te verwijderen. Geen succes, lampje bleef branden.
Vervolgens heb ik de egr klep schoongemaakt en 120 graden gedraaid weer teruggezet. Ook geen succes. Lampje brandde na een paar kilometer alweer.
Uit laten lezen is de volgende stap die ik ga nemen maar misschien heeft iemand van jullie nog een idee.

danhof

Geplaatst door danhof (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

danhof (0), 11 jaar geleden

Heb de auto net uit laten lezen. Waarschijnlijk toch de egr klep die de boosdoener is. De monteur heeft de storing gereset en de hele terugreis (15 KM)bleef het lampje uit. Toen ik de storing zelf gereset had doormiddel van de startkaart inschuiven met boardcomputerknop ingedrukt ( Is dit eigenlijk wel resetten?) brandde het lampje na een paar kilometer alweer.

De monteur adviseerde om de egr klep te vervangen mocht de storing toch weer optreden.

Zal het een tijdje aankijken.

Iemand nog ideeën?

danhof (0), 11 jaar geleden

Het lampje is nog steeds uit.

Inmiddels 1000 km gereden met de EGR-klep nog steeds 120 graden gedraaid.

Lijkt goed te gaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.