Renault Twingo: Materiaal van ashoes wielzijde links

Bouwjaar: 2000, Motorcode: 1.2e

Beste forumleden;

Van onze Twingo (bj. 2000) is bij onderhoud de ashoes wielzijde links vervangen.
Bij scherp draaien sprong deze echter los bij het wiel.
Terug bij de dealer heeft een monteur de hoes zeer secuur weer vastgezet met zo’n metalen “slangenklem”.
Thuis gekomen sprong de hoes wederom los bij het inparkeren; Weer terug voor hernieuwde montage.
Uiteraard heb ik daarna een paar rondjes gedraaid met maximale stuuruitslag, zowel linksom als rechtsom, en gecontroleerd of de hoes is blijven zitten.

Bij deze controle viel op dat de nieuwe hoes van een soort flexibele plastic is gemaakt en een stuk stugger is dan de (nog originele) hoes aan de andere kant die van rubber lijkt te zijn.

Is de nieuwe stugge hoes origineel Renault of wellicht een goedkoper alternatief?
(Op de rekening kan ik niets ontdekken)
Wat is de duurzaamheid van zo'n plastic hoes in vergelijking met een rubberen exemplaar?

Groet;


Karsten

Megane20

Geplaatst door Megane20 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (980) PRO, 11 jaar geleden

Dat hij eraf schiet is in iedergeval niet goed .
Hoes zou te stug kunnen zijn of het is een universele hoes die teklein is , zien ze er wel hetzelfde uit qua model ?

Megane20 (0), 11 jaar geleden

Heeft hetzelde model maar is van ander materiaal. Op rekening staat een codenummer van Renault. Vraag is of deze plastic hoes origineel is of alternatief (Motrio?)
Wellicht is er een Renaultmonteur die weet hoe een originele hoes eruit ziet.

Hans4040 (190) PRO, 11 jaar geleden

Is gewoon een plastic alternatief..past nooit lekker.
dat hij telkens losschiet komt omdat hij te klein is.
beter is origineel

Megane20 (0), 11 jaar geleden

Laat ik de vraag wat anders stellen:

-Op de rekening staat:
77.01.467.125 ASHOES w.z.

Van welk materiaal is het onderdeel behorende bij bovengemoemd nummer gemaakt?


P.s. Ik ben het met je eens Paul!

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Megane20]Heb ik gekregen waarvoor ik heb betaald?[/quote]
Hier kunnen en gaan wij niet over oordelen, wij hebben het niet gezien.
Wij als forum willen hier geen partij in worden / zijn..

Moderator Problemcar

Megane20 (0), 11 jaar geleden

Update:
Volgens een deskundige is de nieuwe hoes TOCH origineel. Het mateiaal is gladder en voelt stugger doordat de hoes nieuw is. Naarmate de kilometers verstrijken wordt de hoes minder glad en soepeler. Het losspringen werd waarschijnlijk veroorzaakt doordat er vet tussen de hoes en de montage flens heeft gezeten en/of een niet strak genoeg zittende spanband.

Bedankt voor het meedenken!
Case Closed...

Hans4040 (190) PRO, 11 jaar geleden

Deze hoes, 77.01.467.125 van ZM Parts, is niet origineel maar een goedkoop ding uit Brazilie;
kost daar R$12,= en zou omgerekend hier dus €4,67 kosten.
Dat het materiaal na een aantal kilometers veranderd, maak je mij niet wijs; plastic veranderd niet in rubber.
Dat is gewoon een afscheep verhaal.
Je ziet zelf het verschil met de andere kant.

Maar als jij tevreden bent is het goed.

Case Closed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.