Renault Trafic Phase Iii: Passagiersstoel ombouwen naar bijrijdersbank

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Is het gemakkelijk om de passagiersstoel van een Renault Trafic om te bouwen naar een bijrijdersbank?
We hebben nu een 6-persoons bus en dat is soms, voornamelijk met vakanties, wel zo handig.
Ik weet dat de stoelen nieuw erg duur zijn, maar weet adressen die ze tweedehands leveren.

Waar moet ik met het ombouwen allemaal rekening mee houden?
Is dit gemakkelijk zelf te doen?
De stoelverwarming van de passagiersstoel kan ik gewoon los laten liggen als ik de bijrijdersbank inbouw?
Zijn er verder nog aansluitingen zoals airbag of gordelspanner waar ik rekening mee moet houden?
Past een bijrijdersbank uit een ouder type Trafic ook in dezelfde aansluitingen op de vloer als in het type Trafic uit bouwjaar 2011?

bodido

Geplaatst door bodido (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Trafic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Bart

Het voertuig heeft nu een typegoedkeuring op het geheel, de inrichting zoals het nu bestaat.
Eigenhandig ombouwen / aanpassen kunnen je in problemen brengen, ook zowel verzekeringstechnisch.

Je zou de RDW kunnen raadplegen.....

Gr. paul

bodido (0), 11 jaar geleden

hallo paul, dank voor je snelle reactie.

een trafic staat als 6 persoons te boek, hoewel er standaard maar 5 stoelen in staan.
is dus wetmatig om te bouwen naar 6 personen, zonder de rdw te raadplegen.
net zoals de espace een 7 persoons is, maar standaard maar met 5 stoelen geleverd word.
ik maak me daar dus geen zorgen over.

mijn vraag is meer over het technisch ombouwen; waar moet ik opletten ed.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Belangrijk is of alle bevestigingspunten aanwezig zijn in de vloer ? Zoja, is het een kwestie van uitwisselen..

Gr. paul

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Je moet wel de rekeneenheid airbags laten aanpassen ivm de gordelspanners.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.