Algemeen: Diagnosetester Autocom CDP wil niet via Bluetooth verbinden

Wie heeft deze tester werkend via Bluetooth? Mijn laptop kan de interface niet vinden.
Is er een bepaalde instelling nodig?

jfikse

Geplaatst door jfikse (50) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Hans4040 (265) PRO, 11 jaar geleden

Beschikt jou laptop over een Bluetooth adapter?
Zo niet, kan hij niets vinden wat een Bluetooth verbinding mogelijk maakt...

jfikse (50) PRO, 11 jaar geleden

Ja, de laptop heeft Bluetooth maar ik denk dat het probleem in de interface zit.
Andere adapters worden wel gevonden dus ik ga met de leverancier aan de slag.

kuil88 (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je al bericht terug?

jfikse (50) PRO, 11 jaar geleden

Ja. Ik mag hem terugsturen, op eigen kosten...
En dat is zó omslachtig dat ik me maar beperk tot de USB-verbinding welke wel goed werkt.

kuil88 (0) PRO, 11 jaar geleden

http://www.carsets.co.uk/info/how-to-fix...

deze ook al geprobeerd??? ga ik nu doen

jfikse (50) PRO, 11 jaar geleden

Heb ik ook al eens gedaan. Even is het goed maar na een paar dagen weer No VCI found.... en de Bluetooth blijft weigeren.

kuil88 (0) PRO, 11 jaar geleden

Werkt niet, krijg bluetooth niet aan de gang.
Nu heb ik ergens gelezen dat er ook een type is zonder bluetooth terwijl er achterop wel het icoontje staat van bluetooth.
Ik vraag mij af of deze sonde/vci ook echt bluetooth ondersteunt???

jfikse (50) PRO, 11 jaar geleden

Nou, er zit een antenne achterop dus ik ga ervan uit dat dat wel zo is. Enkele collega's van me hebben er ook één en die doen het wel, zij het met moeite.
En hun pc's vinden mijn interface ook niet.

kuil88 (0) PRO, 11 jaar geleden

ok, ja dan zou hij het moeten doen.
Die van mij heeft geen antenne maar op de ene site heeft ie geen bluetooth en op de andere weer wel... ?????
Op de vci staat wel bluetooth

Ruurt (0) PRO, 11 jaar geleden

Heren, ik sta op het punt om een auto-com te gaan kopen.. Ik kom ze tegen op de meest duistere en moeilijke site's. Kunnen jullie mij een tip geven?

Bij voorbaat dank.
Gr Ruurt

kuil88 (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi Ruurt,

Auto-com werkt verder prima, alleen de bluetooth dan niet.... na lang gemaild te hebben met chinese leverancier zijn ze erachter gekomen dat die versie die ik heb
dus geen bluetooth heeft, terwijl dit wel op de advertentie stond en op de sonde zelf.
Hoeft geen probleem te zijn, maar ja als je je daar op instelt....
Ga je hem dan origineel kopen of imitatie? en waar als ik vragen mag?
Als je imitatie koopt dan is er bij het installeren van de software een trucje (is wel te doen) hier krijg je dan ook een filmpje van.
filmpje is zoiets als dit: http://www.youtube.com/watch?v=E1rMOjxr9...
Ook kan je niet met imitatie auto-comm het internet op.

Buiten deze om heb ik ook nog de Launch diagun aangeschaft en hier ben ik ook erg over te spreken (wel bluetooth, en klein zodat je niet met een laptop op schoot zit).
Het voordeel van diagun is de gele koffer waar zo`n beetje alle obd-verloopstekkers in zitten voor oudere voertuigen.
Maar hier betaal je dan ook weer voor.

Kortom, laat je goed informeren om teleurstelling te voorkomen.
Auto-com is verder goed mee te werken.

eriks (0) PRO, 11 jaar geleden

De wegenwacht die een illegaal toestel koopt? Het moet niet gekker worden! En ja, wij verkopen de originele zweedse Autocom.....

jfikse (50) PRO, 11 jaar geleden

Het is puur voor de hobby hoor, Erik. Ik waag de auto's van de pechklanten er niet aan. Daar hebben we een officiele voor.

kuil88 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=eriks]De wegenwacht die een illegaal toestel koopt? Het moet niet gekker worden! En ja, wij verkopen de originele zweedse Autocom.....[/quote]
Niet iedereen heeft er 2 a 3 a 4000 euro voorover om zoiets te kopen en al zeker niet voor hobby, en dan heb ik het niet eens over bosch of snapp-on.

autel maxidas ds708 €1777.00 bij smeets solutions origineel (in china €966.00 imitatie incl. verzenden). is ook een goede.
Launch diagun € 1850.00 origineel (in china € 750.00 imitaite incl verzenden). deze heb ik dus aangeschaft en die updates zijn wel te vinden op internet.
Auto-com pro cars and trucks € ??? origineel (heb geen flauw idee) (in china € 155.00 imitatie incl verzenden) deze had ik eerst aangeschaft maar zocht toch iets compacter.

en dan komen de update kosten er normaal ook nog eens bij, dus voor hobby, zoals ik, hou ik liever een paar eurootjes in mijn portemonnee.
En ja, ik ben het wel met je eens over de wegenwacht...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Algemeen Overig of stel zelf een nieuwe vraag.