Renault Megane: startonderbreker en cv

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

ik heb van de week lekkage gehad bij de binnenverlichting dus vermoedelijk bij antenne er drupte water uit het rode bolletje, nu werkt mijn afstandsbediening niet meer gelukkig staat de startonderbreking uit zodat ik wel kan rijden. ik moet nu mijn deuren via binnenkant op cv doen. kan ik nu gewoon de unit die bij de binnenverlichting zit vervangen door een van de sloop, of helpt dit verder niet. en hoe groot is de kans dat ie wel op de start onderbreking gaat ?

henk103

Geplaatst door henk103 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De ontvanger is niet gecodeerd en kun je gewoon wisselen.
Normaal zou de auto nu ook op startvergrendeling staan.
Want je moet normaal ieders keer een noodcode invoeren.
Heeft de auto wel startvergrendeling was toen ter tijd een optie.

henk103 (0), 11 jaar geleden

hij heeft wel een startvergrendeling, als die erop zit knippert er een rood lampje in het dashbord. dus ik kan er gewoon een van de sloop halen en die plaatsen zonder dat er verder iets veranderd hoeft te worden bv code ?

Heino4267 (110), 11 jaar geleden

Je kan ook eerst alles demonteren, de print schoonmaken en drogen, de antenneaansluiting opnieuw waterdicht maken en de antennekabel er weer goed opzetten en dan terwijl alles nog los is de print aansluiten en proberen. Vaak werkt het gewoon weer.....

En:
De ontvangerprint onder je antenne heeft geen code, die kan je gewoon verwisselen voor een goed exemplaar van de sloop.

henk103 (0), 11 jaar geleden

oke duidelijk, als ik het stekkertje op de printplaat los maak gebeurd er dus verder niks, ik bedoel dus dat ie dan niet ineens op de startonderbreker gaat staan om dat de printplaat los is. kapje kun je waarschijnlijk dus naarvoren toe er afschuiven zo te zien ?

henk103 (0), 11 jaar geleden

printplaat ondertussen omgewisseld en alles werkt weer , daarna alles gedemonteerd antenne goed vet vrij gemaakt siliconenkit op de antenne aansluiting op dak en hoop nu dat ie waterdicht is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.