Fiat Stilo: Fiat Stilo valt uit tijdens rijden / engine fault

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Recent een Fiat Stilo 1.6 16V uit 2002 aangeschaft. Echter nu ca. 5000 km te hebben gereden valt hij tijdens het rijden plotseling uit met de melding ARS en Engine Fault. Inmiddels al 3 keer uit laten lezen, waarbij niet echt veel meldingen zijn uitgekomen waar de garage nu ook echt iets mee kan. Door de ANWB was er olie op de bobine geconstateerd en inmiddels is de kleppendeksel pakking vervangen en het gasklephuis schoongemaakt.

Het maakt niet uit of ik op LPG of benzine rijdt, want bij beiden brandstoftypen geeft hij deze melding.

Afgelopen vrijdag was dus het gasklephuis schoongemaakt maar na 10 meter rijden weer hetzelfde probleem. Lichtje van de motor ging branden en dezelfde melding weer zichtbaar.

Aangezien de auto al 2 weken in de garage staat ben ik benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en of een (mogelijke) oplossing weten?

Alvast bedankt!

regina1986

Geplaatst door regina1986 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat zijn de foutcodes die uitgelezen worden? In zowel de motor-computer als de ABS-computer.
Indien mogelijk compleet met nummer.

N.B.: Ga ik er van uit dat je met "ARS" eigenlijk "ASR" bedoeld.

regina1986 (0), 11 jaar geleden

Uiteindelijk waren het de injectoren mbt de brandstof , waardoor een sensor niet meer werkte en ik bedoelde idd de ASR. Toch bedankt voor je reactie en nu hopen na drie weken garage dat hij blijft rijden.

richiee076 (0), 10 jaar geleden

Geachte
Ik had een vraagje
Sins kort heb ik ook een fiat stilo 1.6 uit 2002
Fijne auto maar al na 2 dage kreeg ik een melding asr failer en moter sloeg uit
Ecu is al vervangen daar heb ik een bon van gevonden maar nog is het probleem er
Nou vroeg ik me af of het probleem bij u weg is
En ofwat de kosten van dit geintje waren
Mvg riichie

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Richie, Lampjes van ASR en Motor Fail kunnen om honderden redenen gaan branden.
Dat kan dus een heel andere reden zijn dan in deze topic.
Laat de storingscodes uitlezen en open dan een nieuwe topic met je probleem en de uitgelezen codes.

Ben zeer benieuwd WAAROM de ecu al vervangen is. En welke ecu dat was, motor, abs, airbag, etc.

richiee076 (0), 10 jaar geleden

Oldford
Ik heb express hier op gereageerd omdat mijn auto precies doet wat
Daar boven beschreven staat .
Heb hem vorge week zaterdag al laten uitlezen kwam niks uit kwa storing code .
De ecu zou denk ik vervangen zijn door de storing asr en dan kapt de moter er mee uit
Start wel gelijk .
Alleen wat ik wel raar vind is dat ik een bezine moter heb maar het loopt als een diesel vandaar dat ik hier even op heb gereageerd .

want denk zelf dat het waarschijnlijk ook zoiets is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.