Renault Megane: verwijderen originele remschijven achter

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hoe krijg in vredesnaam de remschijven achter van mijn auto?
Normaal zit er een grote dop op de grote moer,maar dit lijkt wel een geheel.
Groetsels

Ben

duckie1098

Geplaatst door duckie1098 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Die dop kan behoorlijk vastzitten, even rondom met eenschroevendraaier en hamet jn het randje tikken. Dan komt hij los.

duckie1098 (0), 11 jaar geleden

Safrane,

Ik zie helemaal geen randje zitten.Ik ken de normale constructie wel maar dit lijkt net 1 geheel te zijn.

vriendelijke groet,

Ben

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Moet een ijzer platte dop op zitten .
Even schoon maken en dan met de beitel en hamer verwijderen

kaleido 1 (1460) PRO, 11 jaar geleden

In het midden is de dop een beetje bol en er loopt een plat vlak rondom van ongeveer 8mm , tussen dit platte vlak en de naaf een schroevendraaier tikken/wrikken en het dopje komt los.
Er is ook een speciale trekker in de handel voor deze naafdop.
Achter deze dop zit een grote moer en een recht lager, ik hoop dat het allemaal goed komt qua kennes.

duckie1098 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de tips alvast,Ik ben gewend aan een dop die in de naaf past, dit kende ik nog niet en voordat ik de boel naat de kloten help kan ik beter even vragen dacht ik.
Die kennis zit wel goed kaleido 1

Groetsels

Ben

duckie1098 (0), 11 jaar geleden

Het is allemaal gelukt, het was inderdaad wel een losse dop wat bijna niet te zien was.
Bedankt voor de hulp en tips.

Groetsels,

Ben

kaleido 1 (1460) PRO, 11 jaar geleden

Mooi dat het gelukt is , en van die kennis was niet negatief bedoeld , soms moet je mensen aan het denken zetten .

Gr. Ferrie

duckie1098 (0), 11 jaar geleden

Ik weet wat je bedoelt Ferrie,maar het is goed gelukt.

bedankt voor de tips iedereen.

Ben

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.