Renault Scenic: Aanspannen dynamoriem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: K7M

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe wordt door een garage de dynamoriem op spanning gezet? Ik krijg het iedere keer wel voor elkaar door een pijp met een staaf dwars erop gelast (scenic, dus een lange hefboom is geen optie...) tussen de dynamo en de kop te wringen, maar dit lijkt me niet echt de manier. Omdat de brandstofrail hier ook loopt ben ik bang dat ik die nog eens beschadig. Hoe doen jullie dat bij een scenic met 1.6e (k7m motor)?

RPJdeWeert

Geplaatst door RPJdeWeert (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Dmv de dynamo te verstellen aan de achterzijde.
Beide boutjes maar iets los en dan met een bandijzer en tegen een dikke rug van de dynamo en dan met tikjes met een hamer op het bandijzer..

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Ja dat is ook een manier. Waarom kon men dat niet hetzelfde maken als bij de stuurbekrachtiging/ aircopomp-riem met een spanrol. Als je er toch al zo slecht bij kan.....

Heino4267 (200), 11 jaar geleden

Dat maakt je auto onzuiniger (aanzienlijke wrijvingsverliezen).
Als je wist hoe veel het zuiniger maken van een auto kost, is dit voor de fabrikant een heel gemakkelijke winstpakker.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Tsja.... Het klinkt plausibel... Maar makkelijk is het niet. Maar ja, het is een Renault. Ik ben dus wel wat idioterie gewend, haha.

RPJdeWeert (0), 7 jaar geleden

Oplossing niet nodig, was gewoon een vraag

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.