Renault Espace: koplampsproeier Xenon

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9DCI

Heb net een rode kaart gekregen op de controle omdat mijn koplampsproeiers niet werken.
Thuis gekomen,bumer er af,en id,de sproeier zat volledig vast.
De sproeiers zelf(bumper) op de tuinslang aangesloten,en deze werkten perfect.
Vandaag nieuwe sproeier er op,maar die weigert te pompen.
Heb even het stekkertje vande ruitenwisser er op gestoken,en jawel,deze werkt.
Stekker zelf nagemeten,massa is ok,maar de plus laat het afweten,alhoewel als ik de meter over dit stekkertje plaats geeft hij heel eventjes 13volt,maar dat is dirrect weer weg.
Dit alles word uiteraard getest met de verlichting op,en met het gewone ruitenwisserhendeltje naar me toe te trekken.
Hierbij beginnen de ruitensproeiers te spuiten,en de wissers te wissen.
Wat zit hier verkeerd?
Of doe ik een verkeerde handeling?

Mvg

Pe

PePe

Geplaatst door PePe (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Vermoedelijk pompje defect .
Deze levert te weinig druk.
Wat gebeurt er wanneer je er een plus buitenom erop zet?

PePe (0), 11 jaar geleden

Het was dus niet de sproeier die ik vervangen heb,maar id het pompje.
Als ik de sstekker van het ruitenwisserpomje hierop aansluit,gaan de sproeiers omhoog,maar blijkbaar niet ver genoeg.
Nu weet ik niet of op het normale stekkertje een hogere amperage komt,dus wil ik de sproeiers zelf nog niet vervangen.
Alleen meet ik op het originele stekkertje een fractie v/e seconde ongeveer 13volt,maar niet voldoende om het pomje te laten werken.(of lang genoeg)
Staat hier een relais over of een apparte zekering?

Heino4267 (225), 11 jaar geleden

Toch eerst eens (vanaf de accu of zo) rechtstreeks plus en min er op zetten en kijken of de opgebouwde druk voldoende is om de sproeier naar buiten te drukken. Dan weet je al gelijk een hoop meer (of het in de elektrohoek zit of in de mechanische hoek).

PePe (0), 11 jaar geleden

Ok,opgelost.
Stekkertje was zodanig geoxideerd dat het geen kontact meer maakte.
Kontactcleaner en fijn boortje en het werkt terug.
Dus hier mag een slotje op.
Bedankt voor alle hulp.

Pe

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.