Renault Espace: remschijven

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: 2L

Beste mensen,

Tijdens mijn laatste apk gaf de monteur aan dat mijn remschijven achter binnenkort vervangen moeten worden. Ben er al uit dat ik remschijven nodig heb met absring en lagers maar ben verbaasd over het verschil in prijzen. De dealer rekent mij xx per stuk, op internet (bij de online onderdelen winkels) zie ik goedkopere alternatieven maar weet niet wat de verschillen zijn. Ze zouden moeten passen want ze worden getoond nadat ik mijn kenteken in voer.

Op de grootste online veilingsite zag ik dat ik zelfs een hele nieuwe set (2 remschijven, incl blokken voor de achteras) in Duitsland kan kopen voor xx euro. Heeft iemand ervaring met deze producten?

Alvast (en opnieuw) bedankt!

Gr Ate

ABS2006

Geplaatst door ABS2006 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Goed altenatief zijn de B lijn motrio delen van renault.
Deze kosten de helft dan de originele en zijn compleet met lager en abs ringen.

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Klopt, maar dan moet Ate ze zelf monteren. !

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Als de dealer de hoofdprijs rekent zijn er ook automaterialen bedrijven waar je als particulier kunt kopen. Remschijven via internet zijn geen goede optie, Brezan of een lokaal bedrijf levert schijven die zijn nageslepen. Voor mijn Laguna waren de schijven op internet veel goedkoper te vinden maar ik durf die troep niet aan.
Off topic maar de remmerij kun je beter door een garage laten doen, hoeft niet de dealer te zijn maar een goed garagebedrijf.

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Ronald, het is erg kort door de bocht om te zeggen dat alles van internet rotzooi is. De verkoper is alleen gebaat bij de verkoop, hij hoeft niets te monteren. De koper is alleen voordelig uit, maar moet het zelf monteren. (en natuurlijk de juiste spullen bestellen).

Als Ate zelf terzakekundig is, en goed gereedschap heeft, en zó handig is dat hij de reparatie aandurft dan is dit prima te doen. Echter een garage zal altijd eigen spullen monteren. (hij verdient hier ook wat aan natuurlijk).

Succes

AlOmbreDuFort (0), 11 jaar geleden

Ik heb twee jaar geleden een setje schijven met blokken laten komen uit Duitsland en deze werken nog steeds naar behoren. De schijven en blokken zijn goed en laten geen overmatige slijtage of andere onvolkomendheden zien. Draaien nu 50.000 km mee dus ik heb er goede ervaringen mee. Het wisselen was op mijn Espace type 3 een fluitje van een cent. Wel had ik speciaal hiervoor een stukje gereedschap gekocht ( ook via internet) om de remcylinder terug te duwen en een momentsleutel geleend. Alles bij elkaar uurtje werk.

ABS2006 (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de reacties mannen!

Ik denk dat ik de gok maar ga wagen. De onderdelen uit Duitsland schelen me meer dan de helft van de onderdelen die de dealer rekent. Als de schijven sneller slijten vind ik dat nog wel acceptabel. Was vooral bang dat de schijven evt de hitte niet aan zouden kunnen bij een noodstop.

PS. Zelf kan ik de schijven niet monteren maar een collega wil me helpen ze te monteren. Zo hebben we beiden een leuke (en ik een leerzame) middag en hij een leuke avond met zijn fles whiskey :)

Vr gr Ate

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Ate

Je vergelijkt momenteel enkel de prijzen. Wat krijg je voor dat geld ?? Dat is niet de kwaliteit remdelen die je bij de dealer wel krijgt, daar hangt een heel ander prijskaartje aan.
Deze ervaring is door velen allang opgedaan. Uiteindelijk ben je veel duurder uit doordat je nogmaals wel kwaliteit / OE gaat monteren.

Met remdelen moet je geen enkel risico willen lopen.
Alle waar is naar z'n geld......

Gr. paul

sophos (0), 11 jaar geleden

Alle waar is inderdaar naar zijn geld, maar als ik de prijzen vergelijk met NL en de UK klopt er toch iets niet. In de UK zijn de genoemde onderdelen 1/3 van de prijs in NL en dan heb ik het over Bosch of Continental Teves onderdelen; OE kwaliteit en misschien zelfs beter dan de Motrio lijn. Vanuit NL is het makkelijker winkelen in Duitsland dan in Engeland (Euro-Pond), maar toch zou ik ook eens hier kijken. Leveringen gaan net zo snel. Een tip voor de achterremmen: let op dat je de remleiding achter niet knikt bij het losmaken.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Renaukt maakt zelf ook geen remschijven, dus kort door de bocht dat renault de beste materialen levert. Wat renault wel doet is flinke prijzen rekenen. Dus buiten de dealer om via internet of via een onderdelen winkel kan gerust zelfde kwaliteit leveren voor veel minder geld. Gewoon kijken naar merken die ook fabriek af door verschillende merken worden gebruikt. Zelfde spul alleen zonder het diamantje op het doosje. Ik gebruik altijd ATE spullen zonder problemen.

Ed Ang (0), 11 jaar geleden

Absoluut waar.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Safrane10698]Renaukt maakt zelf ook geen remschijven, dus kort door de bocht dat renault de beste materialen[/quote]
Natuurlijk maakt een autofabrikant zelf geen remdelen maar ze bepalen wel de kwaliteit waaraan remdelen moeten voldoen en krijgen dan het kenmerk / keurmerk OE.
Het is de kunst het kaf van het koren te scheiden...

Gr. paul

Ed Ang (0), 11 jaar geleden

En de kunst om de prijs net laag genoeg te houden zodat er toch nog genoeg mensen onderdelen via de de dealer bestellen...

sophos (0), 11 jaar geleden

Om ff terug te keren naar schijven met lagers voor de Espace: Ook al koop je OE kwaliteit, maar zet ze te vast, loop je veel kans dat ze toch sneller stuk zijn, of erger. Voor de Espace schijven is 28 daN.m voorgeschreven maar helaas gaan de meeste dhz moment-sleutels niet verder dan 22. Niet vast genoeg lopen ze geheid los en het 'tikkie na' of 'kwart slag extra' is wel een risico. Wat voor kwaliteit je ook koopt, het goed vastzetten van de lagers is net zo belangrijk als de juiste remschijven, voor de Espace, OE kwaliteit of niet.

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Sophos........
Sommige mensen kunnen met zeer goed gereedschap nog prutsen, terwijl handigere mensen met mindere kwaliteit gereedschap, toch prima reparaties verrichten.
Feit is dat je moet weten waar je mee bezig bent. Je moet een idee hebben hoeveel bv. 50 Nm, 100Nm is. etc.
Dus alleen met gereedschap ben je er nog niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.